Hei,
og god jul ja!
Jeg får ikke til å lage ny tråd, så ser om det er noen her som kan svare på et spørsmål jeg har.
Vi har bestilt en reise igjennom travellink fra OSL-MAN 26-28. desember.
Det er Lufthansa nedover, og SAS på hjemturen.
Vi vurderer å dra dagen tidligere, og ønsker kun å benytte oss av returbilletten. Har pratet med både Travellink, SAS og Lufthansa. Ingen klarer å svare tydelig på dette, og henviser kun til hverandre. De virker uansett negative til at dette lar seg gjøre og mener returen blir automatisk kansellert.
Er det noen som helst måter å "lure" systemet på her? Hva hvis man sjekker inn online uten å møte opp til avreisen f.eks? Eller vil det bli no-show uansett og returen kanselleres automatisk? Kan man være heldig, og de av en eller annen grunn ikke kansellerer den?
Vurderer å dra dagen før uansett, og i verste fall bestille ny returbillett fra England, om det viser seg at den opprinnelige blir kansellert.
Takker for alle mulige svar!
GOD JUL
3.3.6 Vennligst legg merke til at dersom du ikke møter opp til en flyvning hvor du har bestilt plass, forbeholder vi oss retten til å avbestille returreisen din eller videre plassbestillinger i reiseruten din. Dersom du derimot underretter oss om dette på forhånd, vil vi ikke kansellere dine videre plassbestillinger, men artikkel 3.3.4 vil gjelde i dette tilfelle.
3.3.4 Vennligst legg merke til at mens noen typer endringer ikke vil resultere i endret pris, kan andre endringer, som når du endrer avgangssted (for eksempel du flyr ikke den første strekningen som vist i billetten) eller du bytter om på avgang- og ankomststed, resultere i en prisøkning. Mange billettpriser gjelder bare for de datoer og for de flyvninger som vist i billetten og kan ikke endres, eller bare endres dersom du betaler en tilleggsavgift.
Finner ikke noe lignende i Lufthansa sine vilkår (Article 7 på http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/cmn/generalinfo?nodeid=1818501&l=en&cid=), men det kan jo stå som særvilkår på selve billetten.
Dear Customer,
Thank you for your enquiry!
As you have booked an intercontinental journey, it would not be possible
to use the return portion when you have not flown with the same ticket
to your destination. In other words, cancelling only the outbound of
your ticket equals to cancelling the whole ticket. Please let us know
how you would like us to procees. If you need more information, please
contact our customer center on the following number 05400.
Sincerely,
Kerli G
SAS Refunds
Sendte her om dagen inn skjema til SAS for å kansellere utreisedelen av en flybillett mellom Norge og USA, da jeg ikke er i Norge og får brukt utreisen til USA. Fikk i løpet av et par dager følgende svar fra SAS:
Javel...? :headbang Hvordan er det vist jeg ikke gjør noen ting. Altså ikke møter opp på utreisen, vil hjemreise da automatisk bli kansellert? Reiserute er OSL-EWR-PBI/PBI-EWR-OSL, hvor EWR-PBI-EWR opereres av UA.
Jo, de kan kansellere returen fra Norge hvis du ikke møter opp til flyvningen fra Miami.Edit: Leser at man kan risikere at returen blir kansellert ved No-show. Hvis man booker fra Miami med retur fra Norge kan jo ikke flyselskapet gjøre noe?
Jo, de kan kansellere returen fra Norge hvis du ikke møter opp til flyvningen fra Miami.
Hei!
Er det noen som har erfaring med å reise enveis fra USA? Hvis man booker en tur/retur flight men ikke sjekker inn for turen over, kan man komme med returen?
Akkurat nå er en tur/retur billett med BA og Virgin samme pris som en enveis med Norwegian.
Edit: Leser at man kan risikere at returen blir kansellert ved No-show. Hvis man booker fra Miami med retur fra Norge kan jo ikke flyselskapet gjøre noe?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.