Re: Vil lyntog i Norge føre til flere direkteruter regionalt?
At jeg ser på utbygging av høyhastighetstog mellom Ålesund og Oslo som utopisk i overskuelig fremtid er vel neppe en nedsabling, snarere en del av debatten. Jeg skjønner at ideen var et tankespinn rundt en hypotese, men jeg trodde det ville være fornuftig at tankene ihvertfall burde ha et snev av realisme.
Hvis jeg har tråkket noen på Møre på tærne, må de virkelig be om unskyldning. Tankene var ikke onde i sinnet
Nå er jo dette en diskusjon rundt konsekvensene av en hypotetisk høyhastighetsutbygging, så jeg forstår ikke hvorfor man føler behov for å nedsable innspill med at de baserer seg på urealistiske scenarier på denne måten. Det er vel nesten like usikkert om det er realistisk med bane mellom de aller største byene. Forøvrig vil en bane til Ålesund kunne få lavere investeringskostnad enn de andre ettersom den kan bygges som ei grein ut fra Trondheim-Oslo dersom den banen legges gjennom Gudbrandsdalen.
At jeg ser på utbygging av høyhastighetstog mellom Ålesund og Oslo som utopisk i overskuelig fremtid er vel neppe en nedsabling, snarere en del av debatten. Jeg skjønner at ideen var et tankespinn rundt en hypotese, men jeg trodde det ville være fornuftig at tankene ihvertfall burde ha et snev av realisme.
Hvis jeg har tråkket noen på Møre på tærne, må de virkelig be om unskyldning. Tankene var ikke onde i sinnet

Last edited: