Vil lyntog i Norge føre til flere direkteruter regionalt?
Enkelt og greit spørsmål...Vil et lyntog i Norge, for eksempel mellom Trondheim og Oslo føre til at for eksempel Værnes får flere direkteruter til utland (innlandet), siden TRD-OSL vil få hard konkurranse og transfer-markedet ut fra OSL vil bli svekka iform av dårligere conections og alle de som bare skal til Oslo og omegn. tar toget, slik at det blir mindre på flyet --> lite lønnsomt med så mange avganger, som igjen fører til at små (fly)ruter vil bli etablert ut ifra eksempelvis TRD, BGO, SVG osv., eller tar jeg feil?
SETT at det BLIR en bane, uansett pris osv...Altså, dette hvis den blir/er en lyntogbane
Eksempel på lyntog, Trondheim-Oslo...
http://www.nrk.no/trondelag/norsk-bane_-lyntog-er-lonnsomt-1.11941216
Enkelt og greit spørsmål...Vil et lyntog i Norge, for eksempel mellom Trondheim og Oslo føre til at for eksempel Værnes får flere direkteruter til utland (innlandet), siden TRD-OSL vil få hard konkurranse og transfer-markedet ut fra OSL vil bli svekka iform av dårligere conections og alle de som bare skal til Oslo og omegn. tar toget, slik at det blir mindre på flyet --> lite lønnsomt med så mange avganger, som igjen fører til at små (fly)ruter vil bli etablert ut ifra eksempelvis TRD, BGO, SVG osv., eller tar jeg feil?
SETT at det BLIR en bane, uansett pris osv...Altså, dette hvis den blir/er en lyntogbane

Eksempel på lyntog, Trondheim-Oslo...
http://www.nrk.no/trondelag/norsk-bane_-lyntog-er-lonnsomt-1.11941216