Originally posted by ENKB
Fregattene var jo ute på anbud og det var jo stor suksess.... :wow:
Jeg blir veldig overrasket om Norge greier å få en såpass tidlig leveringsdato, for selvom A400M har EIS i 2009/2010 betyr det ikke at Norge får levert første maskin da... Blir oppgitt over enkelte politikeres manglende innsikt...Originally posted by Falcon
Prototypen til A400M er under bygging nå. Første testflight er i begynnelsen av neste år, og Norge kan visstnok ikke forvente å få levert flyfør tidligst i 2011(!).
Nettopp! Med tanke på hvilke ordre som ligger inne er nok Norge heldige om vi kan få første A400M i 2015...Originally posted by Falcon
Det står ganske mange andre på listen fra før av.
For å ikke snakke om hva en allerede eksisterende mangel på ingeniører på de sivile prosjektene kan gjøre for A400M... Per i høst var det enda ikke sikkert at A400M ville være klar i tide, og forsinkelser på 18-24 måneder har vært nevnt...Originally posted by Falcon
Og hva vil omstruktureringen i Airbus-systemet bety for leveringsevnen til Airbus Military?
Helt riktig, og i tillegg kunne RCAF få sin første C-17 allerede neste år, i motsetning til fem-seks år etter at de først ville ha behov for den upliften... Og hva skjer når RCAF velger C-17/C-130J, joda, EADS truer med å saksøke Canadiske myndigheter :skepOriginally posted by Falcon
Canada var veldig interesserte i A400M, men nå kjøper de C-130J i stedet fordi de frykter at leveransene trekker ut.
Heh, kan fint være enige med andre, jeg forsøker jo ikke å være kverulant hele tidaOriginally posted by Falcon
Fint vi er enige, Brendas...![]()
F-ordet?:huh:Originally posted by Falcon
Og nevn ikke det &%&%#&¤(////%%%% F-ordet! ^_^
Originally posted by brendas
F-ordet?:huh:Originally posted by Falcon
Og nevn ikke det &%&%#&¤(////%%%% F-ordet! ^_^
Originally posted by Falcon
Den var til Trety.
Ah, takk, da henger jeg med igjenOriginally posted by Falcon
Den var til Trety. Jeg tenker på disse greiene Marinen har torpedert/kapret investeringsbudsjettet i Forsvaret med.
The management of Airbus Military and the A400M programme head within Airbus have been overhauled. The programme contains material risks on the overall time schedule, and system providers continue to face challenges that may infer late design implications. Final assembly of the A400M military transport aircraft is expected to start at the end of August 2007; first flight is expected to occur in the summer of 2008, and the consequence on deliveries and cost is under assessment by the new programme management.
Samtidig er den europeiske produsenten Airbus interessert i å levere nye fly til Norge i 2010 etter det NRK kjenner til.
The first flight of the A400M until now planned before the end of 2008 will be postponed, because of the unavailability of the propulsion system.
The first flight actually depends on the results of the test campaign to be done on the flying test bed, which should start in the coming weeks, and on the readiness of the propulsion system.
PARIS (Reuters) - Europe's largest military project suffered a new blow on Thursday when Airbus parent EADS (EAD.PA: Quote, Profile, Research, Stock Buzz) indefinitely postponed the maiden flight of the A400M transport plane in a row over engine development, abandoning efforts to fly it this year.
<...>
The date for the A400M's first flight has slipped progressively from an original goal of January 2008 and EADS had most recently said it "hoped" to get it aloft by year end.
<...>
"The first flight depends on the results of the test campaign to be done on the flying test bed, which should start in the coming weeks, and on the readiness of the propulsion system," EADS said in a statement.
European aerospace firm EADS (EAD.PA: Quote, Profile, Research, Stock Buzz) has said it will stop developing the A400M military airlifter if it has to pay fines for delays in the delivery of the plane, German magazine Der Spiegel reported.
<...>
The A400M is already loss-making and the situation may become unbearable for the company if those countries that have ordered the plane do not abstain from claiming damages for the delays, Gallois said in the latter, the magazine said.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.