Vil gå til motsøksmål

Exiz

ScanFlyer Silver
Vil gå til motsøksmål

På VG Nett idag kan man lese at mannen som ikke oppførte seg fra sin beste side på flyet til Tenerife for en uke eller to siden går til motsøksmål, og mener han er blitt urettmessig hengt ut som terrorist.

Les artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251408

Lurer på hvor mye han har fått for å stille opp med navn og bilde...

Replying to Topic 'Vil gå til motsøksmål'

Synes han ser ut som en terrorist jeg...

Heheh...

En ting som slo meg; når de sier at det ble fullt basketak osv, hvem er det egentlig som står for dette basketaket? Flyvertinnene? Eller belager man seg på hjelp fra passasjerer?

Har ikke lest hva som skjedde før nå, har bare hørt om episoden. Da er det morsomt at gjerningsmannen selv forteller hva som skjedde. Og som vanlig går jeg ut fra at det er slått av en del for kjente.

Legger også merke til at politiet i Frankrike ikke legger igjen våpenet sitt når de skal hente fulle nordmenn :sarc

Sambygding hans har også blitt intervjuet, han sier bl.a. følgende:

- Men jeg stusset på en beskjed over høyttalerne da besetningen ønsket velkommen:

De håpet at ingen drakk for mye på turen. Den advarselen har jeg aldri hørt før, sier Svinsås.

Under linjene sier begge to at flyselskapene må tåle noe mer fyllerør ombord i et fly enn de gjør nå.

Skal bli morsomt å lese intervjuet med denne karen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/24/412270.html

Edit: Skrivefeil

Fra vg.no:
Jeg ville snakke med kapteinen og klage over at jeg ikke fikk servert mer å drikke. Jeg forsøkte å åpne døra til cockpiten, men den var stengt.

Slik gjør du bare ikke i år 2004 og i den terror tid vi lever i. Det sier seg selv at både medpassasjerer og kabin ansatte blir redde nå han viser en slik atferd, som liksågodt kunne være atferden til en terrorist.

Og seriøst, tror han at kapteinen ville si; "ja, la oss gi han mer øl", etter han hadde tatt seg inn i cockpit uten lov? Han må jo være dum....

Jeg håper han får sin straff i form av bot... Slik oppførsel skal ikke aksepteres ombord på et fly.

Kort tid senere kjente han at flyet begynte å gå nedover.

- Jeg har fløyet så pass mye at jeg forsto hvor dette bar.

Ja...behøver vel ikke ha flydd mer enn én gang, eller i det hele tatt, for å vite at når flyet går nedover, ja da skal man lande.

Sitter igjen med en følelse av at fyr'n er noe kort......, kanskje mellom øra..
Hvis en sinna, rusa fyr som ser slik ut, reiser seg opp, går målbevisst mot cockpit og begynner å skal åpne døra for å "snakke med kapteinen", da er det vel ikke annet å vente enn at det ender slik? Og på toppen av det hele gå ut i media med navn og bilde etterpå...., steike, hvor *sensur* går det an å bli?? :p

Det beste er at i tillegg til boten han nok må betale så driter han seg nå ut frivillig i media. Heia Spanair!!!

Ikke noe sjakktrekk det der nei.:naughty: Han har vel ca. 0,0001% sjanse til å vinne fram med erstatningssøksmålet sitt... :zzz

Interessant å få dette fra begge sider. Først hørtes det jo ut som en drita trønder som var krakilsk ombord, mens medpassasjerer sier han var rolig. Men dårlig dømmekraft har han når han skal inn til kapteinen og klage på lite servering. Hans litt provoserende væremåte medførte fikk nok langt større konsekvenser enn han trodde.
Hvorfor serverer man så mye å drikke ombord. Synes man i løpet av en slik tur fint klarer seg med max 3 enheter alkohol (f.eks 1 vin til maten, 1 cognac til kaffen, og kanskje en øl)
Men å vite hve en har drukket før en kommer ombord blir vanskelig.

Det kan godt hende at mannen ikke var en reell trussel, bare ubehagelig og bråkete. Og selvsagt kan det hende at Spanairs folk overdriver, eller misforsto situasjonen. Men det er nå en gang sånn at det er flymannskapet som har ansvaret for sikkerheten og vurderingene deres må respekteres. De kan jo ikke lese tankene i hodet hans...når en full mann prøver å ta seg inn i cockpit vet man ikke om han vil lene seg over stikka før han evt gjør det, og det kan være for sent. Fyren burde heller tatt det sivilisert og sent en klage til selskapet etterpå.

Og etter fem øl og en hælflaske vin (ifølge vege) hadde han sikkert fått nok uansett...hvem tror fyren egentglig at han er, som blir sint og slår hendene i setet etter å ikke få mer børst da?

Mannen er tydeligvis litt kort oppe i topplokket. Slik oppførsel er totalt uakseptabelt ombord i fly selv om den tydeligvis ikke var så ille som først beskrevet i pressen. Når man blir så forbannet fordi man ikke får en til øl har man et stort problem.

- Jeg drakk to pils på Værnes og kjøpte med meg tre øl og en liten flaske vin. Jeg drakk dette, og ville gjerne ha en øl til. Jeg var absolutt ikke overstadig beruset, men jeg ble likevel nektet øl.

Neida, alle vet jo at 2.5 l øl og litt vin er in-gen-ting for en trønder... LOL

Originally posted by WF841

Mannen er tydeligvis litt kort oppe i topplokket. Slik oppførsel er totalt uakseptabelt ombord i fly selv om den tydeligvis ikke var så ille som først beskrevet i pressen. Når man blir så forbannet fordi man ikke får en til øl har man et stort problem.

Nei dæven... er han det ?

Han her fortjener alt som kan bli kasta på'n.. Det er ikke mulig å være så tett at man begir seg til cocpit for å klage på at'n ikke fikk mer øl...

LA HAN BLØØØØØØ

*Muhaaaaa*

Ja denne karen sier mye morsomt. "Jeg har faktisk veldig god samvittighet, og jeg har jo ikke gjort noe galt."

Å prøve å gå inn i cockpiten for å forstyre han som styrer flyet er en alvorlig sak. Terroristtrusler eller ikke.

Jeg mistenker at mannen har ligget i koma i noen år så han har vel ikke fått med seg alt som har skjed i verden på den tida. HAHAHAHA :D :p

IDIOT! Hur kan man vara som otroligt KORKAD att man inte fattar någonting av vad som sker. Tycker Spanair skulle dubbla summan som de vill ha av honom.

Nesten et overtramp av VG å slippe han til, han kan jo ikke være tilregnelig ... burde jo vært "vernet mot seg selv"

Var da voldsomt til reaksjoner.. mannen må jo få lov til å stå frem med sin versjon også da.. en sak har jo som kjent tre sider :)

Ha ha ha ha ha... :D Det er ikke mer å si om denne karen. Håper han kommer på et tv-program også, f.eks Holmgang. Så får vi enda mer underholdning.

Herlig bilde foresten. Han står i en undergang, med masse tagging, og baggen over skuldra, som sikkert inneholder et lite håndkle, badebukse, en t-skjorte med norsk flagg på, og rulletobakk fra tax-free. :p :p
1098595309.13457.jpg

Back