• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vickers VC-10 C1K

Motard

ScanFlyer Silver
Denne stod parkert foran GA terminalen idag. Ikke sett denne typen på OSL før.
bilde3.jpg

bilde2.jpg

bilde1.jpg

bilde4.jpg

bilde6.jpg

bilde7.jpg

bilde9.jpg

bilde10.jpg

bilde11.jpg

bilde12.jpg

bilde13.jpg
 
Knall med bilder fra slike også. Skal ta opp med Brann 22 hvorfor han måtte stille seg akkurat der!!
 
Last edited:
Er det faste handlere på GA terminalen eller leies disse inn av selskapene for hver gang?
 
Knall med bilder fra slike også. Skal ta opp med Brnn 22 hvorfor han måtte stille seg akkurat der!!

Panther`n kjørte etter flyet helt til enden av rullebanen-
Noen som vet hva fyet gjorde her?? Har den vært her før??
 
Dette var flotte bilder av det flotteste flyet noen sinne!
Fint at du presenterer karakteristiske detaljer i tillegg til hele flyet.
Dessverre er det ikke så mange år til at det er mulig å se denne elegante damen i lufta!
:up: VC-10
 
Bare en liten faktaopplysning om navnet: Mange, meg selv inkludert (se nicket), har trodd at modellen heter VC-10, men dette er feil. Det riktige er VC10 uten bindestrek! Søker du på nett får man masse treff med feil benevnelse.
VC står forøvrig for Vickers Commercial!
 
Ah, det vekker minner, cockpitplass i en slik under en flight fra ENVA for mange år siden var et aldri så lite highlight :)
 
Er ikke det litt rart at militære har økonomi til å bruke forurensende og bensinslukkende gamle fly, mens flyselskaper sliter med økonomien med så nye og miljøvenlige og bensinbesparende fly.... ? Bildene her ser VC10 friskt ut til å kunne brukt til passasjertrafikk flere år til ... Synd ingen flyselskaper vil bruke dem.. hehe.. " Saha Air, høre dere???" :P
 
Last edited:
Bildene her ser VC10 friskt ut til å kunne brukt til passasjertrafikk flere år til ... Synd ingen flyselskaper vil bruke dem.. hehe.. " Saha Air, høre dere???" :P
Dessverre; t.o.m. Saha har fått to ´nye´ A300-600 nå, så 707 synger og på siste verset.
 
Back
Top