Replying to Topic 'Vi vil se blod!'
Avinor HAR et problem når det er behov for så mye overtid. Overtid i periodere er et nødvendig onde, men når der skjer nærmest systematisk som atck forteller, så sier det meg at det er for få folk til å gjøre jobben. Og, som det blir sagt - overtid er DYRT, og det er sløsning med penger og menneskelige ressurser.
atck og andre gode flygeledere: Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at dere gjør en fremragende jobb, en til tider tung jobb og alltid ansvarsfull jobb. Det er tilogmed EB enig i. Det jeg, og flere andre reagerer på er den militante holdningen til fagforeningene (nå skal det ikke stikkes under en stol at jeg i stor del er skeptisk til fagforeninger, men det er en annen sak...). Det er alltid to sier ved en sak, og den ensidige fokuseringer fra fagforeningene på å "ta" Randi Flesland hjelper ikke deres sak. Avinors direktør har støtte fra Styret, Generalforsamlingen (statsråden) og Stortinget. Hun er pålagt et spraprogram av Stortinget, og det må hun gjennomføre. Det er faktisk slik - lik det eller ikke - at en direktør må forholde seg i første omgang til Styret og eierne, ikke de ansatte. Om hun ikke gjennomfører det eierne har pålagt henne, er det DE (og ikke fagforeningene), som kan fjerne henne.
Det vi alle ønsker er et velfungerende Avinor, slik at flyene går når de skal, og det er trygt å fly i Kongeriket. Mitt nyttårsønske er at partene i den interne konflikten svelger litt prestisje, og skaper ro.