Re: VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere
Three dead in military chopper crash off Nova Scotia
Helicopter grounded in past over problems
Three dead in military chopper crash off Nova Scotia
Helicopter grounded in past over problems
Originally posted by M609
Uvanlig diplomatisk for en Bergenser.....![]()
Originally posted by LN-KGL
Skrur ikke du på S-92 for Heli-One da S61N? Ikke en helt nøytral posisjon vil jeg si.
S-92 har ikke hatt den mest heldige introduksjonen i offshore-tjenesten her i det kalde nord - med klager på vibrasjoner, feil med IR-sensorer, engine cut-out. Norsk Helikopter måtte til og med gi ut et internnotat for å prøve stagge frykten for S-92 - bare se her![]()
Originally posted by S61N
At sivile selskap ikkje har kompetanse på redningsteneste er heilt feil.
Originally posted by S61N
Alle flytyper har problemer i barndommen, så det er ikkje noko spesielt meir med s92 enn andre.
Originally posted by S61N
At sivile selskap ikkje har kompetanse på redningsteneste er heilt feil.
Originally posted by LN-KGL
Og i kveld kommenterte justisminister Knut Storberget på Kveldsnytt oppslaget i VG. 330 kan være beroliget av svaret - Norge vil aldri få noen privat redningstjeneste og det vil bli 330 sin oppgave med NH90.
Case closed?
Originally posted by JohnnyEagle
Hva er fakta egentlig for NH90 vs S92?
endurance med de tanker som vil være i bruk:
range:
fart:
plass:
pris ny og per time:
noen som vet? er helikopterdekkene på fregattene store nok til S92?
Originally posted by Brave
Plass: nok i begge versjonene til å tilfredstille kravene som er satt til nytt SAR helikopter.
(utan ansvar for mogelege feil):smile2
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.