Verste du har opplevd på reise

Hypern

ScanFlyer Rusty
Verste du har opplevd på reise

På tide med en ny og kanskje dårlig spørretråd - hva er det verste du har opplevd på reise? Kan starte med meg - foruten en gang jeg fikk omgangssyke(hender jeg blir litt groggy og uvel på langtur - men sjeldent så ille) på fjelltur i Norge (kom meg heldigvis veldig kjapt da) - så er det verste jeg har opplevd på reise den gangen jeg ble rana på Maui, Hawaii klokken 09 om morgenen mens man venta på bussen. Turistforeningshytta gav meg nå Cola på husets regning og holdt meg unna folk så godt jeg kunne. Dagen etterpå var alt fint og slukte i meg masse mat på frokosten for jeg hadde ikke fått i meg noe næring bortsett fra noe potetgull de siste 24 timene da.

Fikk hele politiet på øya til å rykke ut da. Var visstnok i et dårlig nabolag jeg bodde da (og Hawaii generelt er kjent for å være mye tryggere enn fastlandet). Maui er enda tryggere enn Oahu igjen. Av alle steder i verden så skjedde det der.

Ellers utenom sykdom og kriminelle handlinger så betalte jeg altfor mange dram til en taxisjåfør i Yerevan fra flyplassen til hotellet. Da var det greit å få det opplyst av hotellet riktig beløp som gjaldt og selv de mest utspekulerte fikk ikke en dram mer enn det som var vanlig pris. En sjåfør ville ha mye mer for å kjøre meg ned fra minnesmerket til sentrum , men jeg gav han pengene og løp ut. Heldigvis skjedde det ikke noe mer, så virka ikke som han gadd å risikere noe. Ellers var jeg på et Radisson Edwardian hotell en gang og fikk et knøttlite hotellrom, selv med Concierge status. Madrassen var knallhard og det var rett og slett vondt å sove. Klaga i etterkant og fikk en gratis oppgraderiing på en av Radisson Edwardian om jeg skulle dit igjen da.

Har ellers opplevd en taxisjåfør i Bangkok som sniffa noe greier - men fikk vite i etterkant av noen forumister her at det var relativt ufarlige saker og visstnok vanlig der borte. Hm kan ikke glemme den gangen jeg ble stuck over natta i JFK pga uvær... Men det regna jo bare kraftig. Heldigvis var det et par hotellsenger ledige i området så fikk et hotell ikke altfor langt unna med egen shuttleservice. Det ble redninga mi fremfor å henge rundt på flyplassen. Paradoksalt nok fikk jeg 737en dagen etterpå JFK-BOS for meg selv omtrent og det var klarvær over østkysten så hadde fin utsikt på2A... rakk flere øl av fyren med tralla.

Nei ingen ting som utmerker seg - men ran på reise er kjipt. Fryktelig kjipt så jeg tror jeg lar den stå som det - var rimelig utslått i noen dager etterpå med fryktelig skallebank (slag mot hode så mulig hjernrystele også) - ja jeg ble sjekket opp av medisinsk personell på stedet. De kom ihvertfall frem til at om jeg følte meg dårligere så måtte jeg oppsøke emergency room ganske fort for da kan jo noe ha gått galt. Men heldigvis trengte jeg ikke det. Jeg trodde jeg måtte betale for den tjenesten de gjorde for meg på stedet (og begynte å fomle med forsikringskortet mitt og sånt hehe). Man tenker som regel ikke klart umiddelbart etterpå... :p

Last edited:
Re: Verste du har opplevd på reise

Dette med mat er sikkert en fellesnevner for mange. Skulle på jobb i Alaska. Byttet fly i Salt Lake City og kjøpte en burrito. Halvvveis til Anchorage tok den hevn. Var temmelig gåen da jeg kom frem, men fikk hentet ut leiebil og kommet meg til hotellet for jeg eksploderte. Igjen. Kjapp tur til Safeway for immodium, saltiner og sitronbrus. Fortsatt i dårlig tilstand da jeg skulle kløre på jobb på Elmendorf. Klarte meg helt til Base Ops med kun en liten pitstop hos vakta ved innkjørselen.
Doen på 757'en ble også benyttet - satt der inne og skrev lastepapirene mens svetten rant. Ironisk nok begynte jeg å føle meg bedre da kjerra var klar til å gå og jeg klarte meg helt tilbake til hotellet før det sprengte på igjen.
Etter en god natts søvn var jeg heldigvis tilbake i form igjen, og hjemreisen gikk problemfritt. Men det er neimen ikke noe stas å bli syk når man er på oppdrag og det ikke er noen som kan overta. Men dagens ungdom skjønner vel ikke slikt. ;)

Man har aldrig hatt magesjau hvis man ikke har vært i India:
Overlevde slikt i flere år med bare mildere utslag av Delhi Belly, helt til en vakker dag, da kom den i full vigør.
Man ligger da på dørken i dassen og det kommer ut begge veier, ganske så ukontrollert og gjerne i 24 timer.
Tror det var min værste opplevelse på reise. Aldrig blitt robbet, eller mistet pass/penger.
Mye annet rart har skjedd, som regel er det da brennevin og kvinnfolk inkludert, mye som ikke tåler dagens lys :lol:

Heisannn!

Verste opplevelsen som huskes (har sikkert noe i ræl ungdomsårene som er godt glemt...) startet også på Hawaii faktisk.

Hadde noen år tidligere fått en ganske stygg streptokokk-infeksjon i det ene benet mitt, men etter et par uker på sykehus ble jeg helt frisk, men fikk beskjed om at bakterien "ligger latent" i kroppen.

Var på Honolulu Zoo med fruen, da jeg kjenner jeg blir bitt av et insekt i benet. Morgenen etter hovnet benet opp, og jeg gikk til lege. Dr.hawaiiskjorte trodde ikke noe på at jeg sa det kunne være streptokokkker, og ga meg bare ei sprøyte mot insektsallergi.

Dagen etter ble benet bare vondere og vondere, og klarte nesten ikke gå på det. Vi skulle reise hjem sent den kvelden, og på flyet var det bare helt forjævlig.. På vei ned i SFO møtte vi en stor storm som hadde lamslått hele vestkysten i flere dager, og alt av fly var kansellert eller meget forsinket.

Klarte nå nesten ikke gå på benet, og fikk beskjed om at neste ledige fly til Europa var 11 dager senere... Etter manisk Fnate-vifting med div gullkort og henvisning til infesjonsfare etc, så fikk vi plass på et KLM-fly til AMS sent dagen etter, heldigvis kun ledig i Business. Ikke at jeg var i form til å nyte den turen.....

Over ett døgn forsinket og med streptokokker brusende i blodet kom vi hjem til Trondheim, og bare et par timer etterpå var jeg lagt inn på sykehuset. Ble liggende i noen dager, hadde flaks som ikke hadde blitt blodforgiftet sa de der..

Kim

Ikke bland sammen 'få' og 'ha' da .. Big difference. Men nå er vi på viddene.

Ikke bland sammen 'få' og 'ha' da .. Big difference. Men nå er vi på viddene.

Tja, man kan jo både ha og få forkjølelse, og kalde føtter, og nøtter. :colgate:

Skjønt det oversetter vel ikke så godt direkte fra Engelsk: "Feezing my Nuts off".

Uh, litt på viddene ja, verste som har skjedd på en reise? Paxe til Jeddah med en jævlig bakrus. :(
(Gærn nok å ankomme ditt edru, enda være med hangover. Uffda:drunk:)

Man har aldrig hatt magesjau hvis man ikke har
vært i India.

Jeg kom engang til at sluge lidt vand, da jeg børstede tænder på
et hotelværelse i Beirut! Resultatet burde kvalificere mig
til at skrive en afhandling om vandklosettets udvikling i det
mellemste østen! Overlevede resten af turen på Immodium,
men i temmelig bad shape! . Miseren fortsatte efter
hjemkomsten, og jeg måtte til lægen! Da jeg fortalte historien lo
han, så han var ved at falde ned af stolen^_^!

Man bliver klog af skade! Har siden været på et 24-timers pit-stop
i Delhi uden at få Delhi-belly og jeg har også opholdt i
Cairo i en hel uge uden at få the Cairo two step. Jeg har heller ikke
haft Montezuma, men det er nok fordi jeg aldrig har været i
Mexico!;)

Man har jo vært med på litt av hvert gjennom årene, fra matforgiftning til enorme forsinkelser hvor flyselskapet gav f. Jeg har oppholdt meg mye i Afrika og der har det skjedd litt av hvert fra evakuering til malaria. Men det verste skjedde i San Diego og var en skikkelig matforgiftning etter å ha spist en kyllingburger. Jeg hygget meg på badet i et drøyt døgn hvorfra jeg skal spare dere for detaljene. Hver gang man kjente seg litt bedre gikk det straks over i en jævelsk spysyke. Jeg kjente meg som en ting uten verdi. Jeg priset meg uansett lykkelig over å ha reiseforsikringen i orden, selv om jeg slapp legehjelp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Magesjuke i India er absolutt ikke gøy. Var der en på en ukes rundreise med buss for en del år siden. Buss uten toalett naturligvis. Husker en del ganger hvor utrolig godt det var å ankomme et hotellrom på slutten av dagen. En annen gang var det do stopp ved et toalett langs veien. Lang kø der, men må man så må man. Fant en grøft ved et jorde like ved og lot det stå til. Bortenfor sto det en ku og en indisk jente og glante. Men men, jeg kunne ikke vente...
Ikke noe hyggelig tema dette her!

Magesjuke i India er absolutt ikke gøy. Var der en på en ukes rundreise med buss for en del år siden.

Fy fader... en ukes rundreise med buss i India????? Det er søren i meg for viderekomne.

Husker ikke spesielt hva som har vært så fryktelig ille på reise. Har så klart vært forkjølet noen ganger og hatt effekten av en dårlig rekemiddag. Sistnevnte under arbeidsstyremøte i Spania. Kjipt når man måtte jobbe og lede budsjettarbeided underveis. Men man glemmer det jo fort. Vi budsjetterte uansett alltid med gigantoverskudd og løp ut og feiret det i Marbella før resultatene rakk å begynne å komme inn.

Husker en gang at BA kortet mitt ikke lå inne i en booking. KRISE. Null popstjernebehandling. Det er kanskje det verste.

Da Aeroflot ville sende meg på buss for fly til Moskva under askekrisen kunne jeg nok lett få noe som toppet alt, men sa så klart nei og ble hjemme.

Magesjau i India. Tilfeldigvis samme dag som vi skulle ut og reise med fly. Det var helt jævlig.

Lett snøfall i Istanbul. Forsinket fra Bangkok og mistet flyet til Oslo. Det komplette kaos. Begynte etter hvert å lure på om vi i det hele tatt kom oss derifra. Ille!! Andre og siste gang med Turkish.

Hmmm værste på reise ? :) I Indonesia en gang ble jeg så syk at jeg gikk ned 10 kg på en uke å måtte bli kjørt til sykehus i rullestol... Sikkert derfor jeg har unngått Indonesia siden selv om landet ellers var veldig kult. :)

I Uzbekistan i fjor sommer fikk jeg Geardia og Oxirius på samme gang. Oxirius fant man ikke før ett år etter på :( Så Borat har rett angående Uzbekistan :D

Delhi belly kan bare gå å legge seg LOL :)

Ellers har jeg opplevd lommetyveri på metroen i Kiev. De stjal GPS og kredittkort fra pappa. Jeg hadde heldigvis alt etter den turen.

Jeg ble lettere "truet" for 150 kr i Kamerun det var ekkelt men håndterbart.

Kingstone på Jamaica føltes veldig ubehagelig, drar helst ikke igjen. Følte de lokale hadde lyst til å lynche meg så fort de fikk sjansen.(fordi jeg var hvit) :O Det skjedde ikke men jeg gikk ikke ut av hotellet for å si det sånn....

Flyrelatert må det være Air China fra PEK-MNL. Fy for ett drittselskap det er!!! Aldri igjen. Aeroflot har ikke helt rent mel i posen heller men det gikk meget bedre en AC.

Man har aldrig hatt magesjau hvis man ikke har vært i India:

Copy that..

Klarte meg bra, helt inntil jeg og brodern, som bor i Mumbai, en sen natt på tur hjem fra en fest fikk det for oss at vi skulle ha nattmat.
Som sagt så gjort, friterte eggeplommer ble bestilt og skylt ned med "Cola"..
Har litt dårlig med lyd og bilde på backupen fra den hendelsen, men erindrer at det var smilende eggeplommer, men gode var de og dårlig ble jeg..

Ellers har jeg fryktelig dårlig karma på SSJ, har hatt billett dit et utall ganger, men har bare landet der to ganger.. Tatt mye taxi fra BNN og MJF...

Back