Verdens korteste flyrute

krølle

ScanFlyer Crusty
Loganair hold the distinction of operating the shortest scheduled flight route in the world - the journey from Westray to Papa Westray takes just two minutes, with the distance between the two islands being only slightly greater than the length of the runways on each of them.

Ikke rare utgifter til peanøtter, drikke, mat eller aviser der i gården tenker jeg,
iallefall ikke for Loganair:p

Re: Verdensrekord?

Må være kjapp for å få poeng i MileHighClub der, ja..

Det er jo hele 2min!! Holder jo i massevis:-) til og med til hva heter det nå, forspill eller noe sånt...

Tviler på at en Islander klarer å komme seg til 6000 fot på den tiden :D

1 engelsk mil = 1608 meter = 5276 fot

Tviler sterkt på at de kommer så høyt - her er et oversiktsbilde som viser begge og korteste vei
Groundtrack.jpg

Men hva er Norges korteste ruteflygning? Jeg gjetter på at Widerøe har en finger med i spillet, men antar at forsamlingen kan hjelpe til her.

Det er jo hele 2min!! Holder jo i massevis:-) til og med til hva heter det nå, forspill eller noe sånt...

Ærlig talt..
..når jeg bedriver slikt, foretrekker jeg å ha litt tid, slik at det kan bli litt kos for begge parter!
I stedet for at målet kun er å få drainet resevoaret..

Og det er vel kanskje litt trangt i en Islander også??
Noen som har erfaring med dette kanskje?? ;)

Last edited:

Bare og glemme noe slikt i Islander - trangt så bare det (slik så det ut ombord i en mellom GCI og ACI - uklarheten på bildet er på grunn av vibrasjonene)

Attachments

• IMG_1598.jpg
    IMG_1598.jpg
    29.6 KB · Views: 1,261

1 engelsk mil = 1608 meter = 5276 fot

Tviler sterkt på at de kommer så høyt - her er et oversiktsbilde som viser begge og korteste vei
Groundtrack.jpg

Jeg har alltid tenkt at det dreier seg om nautiske mil i høyden, dvs. 6076ft om jeg husker rett..

Den korteste ruta jeg har fløyet med "full size airliner" var fra Dhahran til Bahrain med Gulf Air 737. Det er 48 km i luftlinje mellom flyplassene. Noen kortere?

Bare og glemme noe slikt i Islander - trangt så bare det (slik så det ut ombord i en mellom GCI og ACI - uklarheten på bildet er på grunn av vibrasjonene)

Men vi gikk da ikke på pub før etter at vi hadde landet på ACI :drink

Min korteste med full size airliner er PA 707-300 Kingston-Montego Bay . PA hadde fulle pax rettigheter innenriks Jamaica.... 135 km

Ellers Air Moorea Twin Otter Papeete-Moorea ca. 21 km på 6min 35 sekunder.

Last edited:
Back