• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Verdens grusomste reklame

15% er allergisk mot pelsdyr. Kan ikke skjønne hva NSB tenker på om man fritt kan drive dyrtransport i vognene.

Gjør man det? Er det ikke bare i en spesiell seksjon?

Men 15% er ikke så plaget at det er skadelig.

Jeg har gressallergi og kan plages ganske godt når det foregår gressklipping. Men forlanger jeg at naboene kutter ut gressklipping eller ploger opp plenene sine av den grunn? Get a grip ...

Last edited:
Har astma/allergi selv og reagerer på dyr. Aldri hatt noen problemer på NSB, da dyr kun kan være i egne soner. Da er det verre når folk har med seg dyr i kabinen på fly selv om man har registrert seg som allergiker. Det har skjedd meg flere ganger. Heldigvis fått byttet sete (og en gang oppgradert pga mangel på seter i økonomi). I USA er dette et veldig problem siden folk stort sett kan ha med seg hva de vil i kabinen (for "emosjonell støtte").

Last edited:
.. Og det er fordi:

- den er sann
- jeg kjenner så jævlig godt igjen det blikket

https://www.youtube.com/watch?v=12byLIQBjAs

Nå sendes vel aldri dyr i bur på bagasjebåndet på denne måten. Det er forøvrig strenge regler på hvordan dyr skal sendes og behandles underveis , så her lider ingen ( unntatt eier :)) noen nød. NSB " overdriver" også en god del. Hvordan skal man reise med hund på tog til feks Florø og hele Nord Norge , nord for Bodø? :old

Nå sendes vel aldri dyr i bur på bagasjebåndet på denne måten. Det er forøvrig strenge regler på hvordan dyr skal sendes og behandles underveis , så her lider ingen ( unntatt eier :)) noen nød. NSB " overdriver" også en god del. Hvordan skal man reise med hund på tog til feks Florø og hele Nord Norge , nord for Bodø? :old

Nå er ikke NSB helt kjent for korrekte reklamer. Her kjører de f.eks. Flirt-tog på Rørøsbanen:
(For de uvitende, så er ikke Rørosbanen elektrifisert, så et Flirt-tog ville ikke kommet særlig langt)

https://www.youtube.com/watch?v=Svvwl72kMHI

I USA er dette et veldig problem siden folk stort sett kan ha meg seg hva de vil i kabinen (for "emosjonell støtte").

Nuvel - det er regler, og de er ganske strenge. Imidlertid åpner de for en del konflikter, da mye er i grenseland ..

Som f.eks ...

Most allergies to animals are caused by direct contact with the animal. A separated space might be adequate to avoid allergic reactions.

If a person is at risk of a significant allergic reaction to an animal, it is the responsibility of the business or government entity to find a way to accommodate both the individual using the service animal and the individual with the allergy.

Ettersom det alltid er 'residente allergen' å finne i f.eks. en flykabin, er effekten av å nekte et dyr omtrent lik null for den som er allergisk.

OT, men for år og dag siden skulle vår hund med fra KRS til KSU via OSL. Hun endte opp på CDG. Ikke populært. :cry:

Back