For det første, ingen her synes dette er forkastelig, det er ett alt for sterkt ord. Men det er helt klart at artikkelen som kom ut i dag har viktige poenger. SAS IC er 100% avhengig av forretningsreisende for å tjene penger. Det er soleklart at dette er ett følsomt tema og jeg synes SAS burde holde seg unna slikt.
Nå drar du dette helt ut på viddene. Det er nemlig lov å reagere og at en SAS ansatt går ut å be kunder å holde seg unna SK903 dersom man reagerer på denne aktiviteten er jo meget interessant.
Hadde jeg (som tidligere RVC og EBG gjennom alle år) tenkt å fly den dagen, hadde jeg selvsagt flydd og ikke brydd meg overhodet, men SAS BØR ta meg som en kunde som har brukt mer enn de aller fleste på selskapet gjennom tidene, og alle andre forretningsreisende som betaler 6-10 ganger mer enn eco pax mye mer seriøst enn å ha ett homobryllup i luften for kunder som kanskje aldri har flydd med SAS før.
Du kan heller ikke sammenligne dette med sponsing. Her gjør man en aktivitet ombord på ett fly med andre passasjerer som går langt over normal sponsing.
Dersom SAS hadde sponset ett homobryllup på bakken og hatt en konkurranse om det, hadde det vært ok for meg, men det er uansett ett hett tema som mange garantert hadde reagert på. Det er på linje med politikk og religion og slike ting holder man seg unna
Da jeg studerte reiseliv og markedsføring ble vi lært at same-sex segmentet er et ressurssterkt marked bestående av personer som er villige til å investere ekstra for å få det de ønsker. Med andre ord så skal man ikke se bort i fra at de er villige til å betale for fullprisbilletter når de er ute å flyr.
Jeg tror ikke markeds-argumentene hadde kommet hvis det var et hetero-bryllup det var snakk om - da hadde man syntes det var sjarmerende, og villig inntatt rollen som bryllupsgjest og mesket seg med gratis champagne og kake.
På tide at folk våkne, å at vi kan få et mer åpent og innkluderende samfunn.
Jeg synes det er flott at SAS er litt i bresjen for dette.
Genialt av SAS, spør du meg!
Og som flere har nevnt; Finnes sikkert et hav av flygalne homser der ute!
Tror jeg må foreslå dette til "kjerringa", kanskje det faller i smak!![]()
Nå er jeg selv 200% hetero, men helt enig i dette!Å si at folk ikke er inkluderende fordi de mener dette er en dårlig ide er jo bare tull. Hvorfor kan ikke SAS slå seg til ro med at homofile er mennesker som alle andre, og at de ikke noe sært merkelig fenomen som kan brukes i et PR-stunt?
SAS: Kom å se hva vi har funnet!!! Noe så merklig som to homofile som vil gifte seg!!! Alle vet jo at honofile er litt rare, litt søte og helt sikkert kjempe god underholdning ombord i et fly...
Syns ikke denne holdningen er inkluderende i det hele tatt...
Jeg vil gjerne bli behandlet som et hvilket som helst annet menneske uansett hvem min partner er.
All PR, god PR, .... nope!
Eksempelvis, så tror jeg ikke Toyotas bremseproblemer virket positivt på Toyota, selv om de fikk mye oppmerksomhet på det.
....
Tøft gjort av SAS. Men, jeg vet ikke om det er så lurt i det lange løp?...
Mye av det du skriver blir så dumt at jeg ikke gidder å kommenterer veidere. LES konkurranse reglene og hvordan SAS tenker å gjøre dette å uttal deg etterpå.
Du har åpenbart basert det du skriver på hvordan du tror dette skal gjennomføres. Du tror at dette skal være en 8 timers fest mellom ARN og EWR.
Du tror at jeg med dette advarer etc etc ( det var et forsøk på litt humor i debatten )
Men som skrevet tidligere, du ønsker at dette skal være et problem, da er det naturligvis det. Men utover å be deg og andre lese hvordan SAS skal gjennomføre dette, gidder ikke jeg mer.
SAS hopes to organize the world's first same-sex weddings in the air December 6, 2010, onboard SK903 from Stockholm to New York. We will turn one of our lounges into a wedding lounge before departure and onboard we will transform our Business class cabin to an exclusive wedding cabin. During the flight, the couple will be in the air, which will be followed, just as tradition, with a wedding reception, including a full wedding menu, wedding cake and celebrations all the way to New York.
Nå er jeg selv 200% hetero, men helt enig i dette!
I tillegg synes jeg at å "selge seg" til en bedrift i PR-øyemed på det som skal være den viktigste dagen i livet, er vulgært og veldig uromantisk.
Jeg leste dette (se uthevet).
Så jeg tror det er du som skal lese før du åpner gapet
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.