Verdens første homo-bryllup i luften - på SAS!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Verdens første homo-bryllup i luften - på SAS!

Vi har da flere fly-gale homser her inne som burde føle seg kallet!
Eller er dere gift alle sammen?? ;)
BF:cool2

Joda, så lenge tilbudet står helt til jeg en gang i fremtiden finner en å gifte meg med, haha. Hvis jeg i det hele tatt skal gifte meg, da. Tviler nok uansett på at det kommer til å skje ombord i et fly ;)

I hvilket land blir de da offisielt gift?

Det hadde jo vært gøy, men mangler jo noen å gifte meg med! Tviler på at det blir snakk om "blind-date-giftemål"

Joda, så lenge tilbudet står helt til jeg en gang i fremtiden finner en å gifte meg med, haha. Hvis jeg i det hele tatt skal gifte meg, da. Tviler nok uansett på at det kommer til å skje ombord i et fly ;)

Tillat meg å hjelpe dere litt på vei: Dere er begge homo og flygale og mangler en å gifte seg med!! Resten kommer vel av seg selv!?!??! Se å få meldt dere på!!!:lol

I hvilket land blir de da offisielt gift?

Er det ikke i det land hvor flyet er registreret?

Og så lenge det er en maskin på DK-register hvilket sjansen er tilstede for, så blir det DK.

Er usikker på om det er lov med homfile ekteskap i Norge, men i Danmark vet jeg at det er lov.

Er det ikke i det land hvor flyet er registreret?

Ifølge konkurransereglene blir man registrert som gift i Sverige. Jeg hadde meldt på meg selv og samboeren, men SAS-ansatte kan selvsagt ikke delta :angry:

Så utrolig kult - sånt får du aldri på Emirates eller Lufthansa. It's Scandinavian :-)

Er usikker på om det er lov med homfile ekteskap i Norge, men i Danmark vet jeg at det er lov.

Blander du landene? Danmark har kun partnerskapslov per i dag, mens man i Norge har en felles ekteskapslov.

Videre står det at vielsen finner sted i en av loungene på ARN - og at det i luften er "wedding reception". :-)

Foreløpig ser det ut til at det kun er fem par meldt på - så det er jo nokså gode sjanser dersom man er forlovet og in need of a wedding.

Jaggu ble ikke mange skapdører sparket opp her sånn plutselig :colgate:

Hva er egentlig greia her?

Homser har lov til å gifte seg i Norge. Spiller det noen rolle om de gjør det hos SAS eller et annet sted?

SAS har jo generelt prøvd ganske hardt på "rosa marketing" mot det homofile markedet over tid ( http://www.flysas.com/en/flight-to/gay/LGBT---Oslo/ f.eks.) og vel også sponset diverse relaterte arrangementer, da som "gay-friendly Scandinavian Airlines welcome you to Copenhagen" etc - så det er vel et ledd i strategien om å tekkes en tildels kjøpekraftig målgruppe.

Utover det er det jo mange land der homofile giftemål ikke annerkjennes, og da vil jo det i seg selv være et argument. Samtidig får SAS spilt på litt "liberale, Skandinaviske verdier".

Last edited:

Jeg ville gjerne, jeg hadde presten klar (OJB), men kona sa nei...:headbang

Og heller får du ikke modell-fly til jul :p haha!

@topic, stilig SAS stunt! På tide SAS også får litt gratis reklame ^_^

Lurer på om SaudiArabian Airlines vil følge etter med lignende stunt? :lol

Jaggu bra det ikke var noen andre flyselskaper som kom med dette - det hadde nok blitt kjapt dømt som spekulativt ;)

Lurt initiativ da, det er jo en kjøpesterk fin guppe disse PINKY/DINKYene og i den større verden er de jo klart ofte trendsettere.

Da har NTB bitt på saken... Men flytypen stemmer selvsagt ikke helt, hos ABC Nyheter:

http://www.abcnyheter.no/kultur/livet/100901/sas-tilbyr-luftig-bryllup-homofile

Her ser vi jo at media slenger seg på og gir SAS gratis PR.

Må si at jeg ikke har sansen for hvordan "homosaken" blir brukt for å skaffe flyselskapet spalteplass i media. Kan vi ikke få første "neger-ekteskap", "tvangs-ekteskap" eller "størst aldersforsjell-ekteskap" ombord i et fly snart?

Her ser jo SAS helt klart at det ikke er godt nok med en mann og en dame som gifter seg, for det vil ikke gi de nok oppmerksomhet, derfor vil de heller finne fram til et homofilt par. Sitter igjen med følelsen av at de to som får gifte seg blir brukt av SAS i et PR-stunt i kraft av at de er homofile og ingen ting annet. I mine øyne er ikke homofile noe annet enn mennesker de heller og da blir jo dette bare vås...

Men for all del, gratulerer til det heldige paret :)

Back