Re: Verdens beste reisemål 2017
Bare av ren nysgjerrighet, siden vi er blant dem som ikke kan få nok av Bali, hva er det som gjør at det er den siste plassen du ville har reist til? Spennende å høre hva en i "andre enden av skalaen" tenker om Bali.
Det kan jeg gjerne
*Mygg med ekle sykdommer som Dengue, Zika og til og med Malaria i enkelte områder. Får hetta av mygg i Hellas, jeg har ingen ting å gjøre i Sør-Øst Asia.
*Hepatitt A / mage-tarm-sykdommer. Mye dårlig hygiene så fort man kommer av Hilton/Four Seasons-gebiet.
*Generelt en matkultur som gjør at jeg ikke slapper av og hele tiden må sloss med egne fobier mot å få dårlig mage og/eller hepatitt (har ikke vaksine).
*Fuktig varme, ikke en favoritt. Takler ørken-varme, men sånn regnskogvarme er helt klaustrofobisk, ubehagelig og ekkelt.
*Jeg kan ikke svømme og har null interesse for dykking etc.
*Jeg synes templer er uinteressant, og Sør-Asiatisk kultur/historie appellerer bare ikke til meg.
*Regnskog blir fort kjedelig for meg. Liker bedre utsiktspunkter / åpne landskap som Island, Færøyene, Grønland etc.
*Hater dårlig trafikk og kunne aldri tenke meg å kjøre hverken moped, lett motorsykkel eller liknende.
*Liker best reisesteder hvor man kan kjøre på utflukter hver dag.
*Jeg elsker dyr og det er store problemer med dyrevelferden ifht turistjallaopplegg med elefanter, omreisende sirkus og akvariums i hele området. Det er frastøtende og deprimerende.
*Har propell i meg og liker ikke ligge på strand, liker ikke hverken kokosnøttvann eller drinker. Jeg liker å sitte på pub og drikke øl, sitte i granskogen med kaffe, kakao på termos på skitur eller drikke cola på en fjelltopp.
Det er bare noe med hele konseptet Sør-Øst Asia som overhodet ikke appellerer. Det er ikke en ting som frister med Bali. For å toppe det så har de masse aper som kan finne på å sette seg på ryggen din, jeg elsker dyr men vil ikke ha rabiesape på ryggen som prøver å stjele solbriller og mobil fordi de har blitt fora av så mye turister. Nei takk