Og refusjonssaker burde være raskere enn bestillinger, så når det er mye refusjon burde køen "bevege" seg raskere enn normalt, selv tiden kanskje blir lengere pga mange forran.
-God dag, hva kan jeg hjelpe med.
-Jeg fikk ikke fløyet pga aske / streik / ...
-Det beklager vi så meget, har du reservasjonsnummeret.
-AB1CD
-Takk, ja her har vi reservasjonen, skal vi refundere pengene på kredittkortet som ble benyttet til bestillingen
-Ja, det går bra.
-Da er det i orden, nok en gang så beklager vi så meget, og håper vi får gleden av å selge deg en reise i fremtiden.
-Tja... Vi får se, ha det bra
-Ha det.
Det der burde ikke ta mange minuttene. Noen vil sikkert ha ny reisedato, men heller ikke det burde ta altfor mye tid.
Hadde det bare vært så enkelt..... Mer en halvparten har ikke noe referansenummer klar. Mange av de vet heller ikke hvilken flight de skal med.
- "øh... nesten tirsdag morgen".
- "ja ok.... og fra hvilken flyplass og hvor skal du?"
Så er det også veldig mange som ikke har kredittkortet sitt klart.
- "å ja, vent litt...." (ett minut stilhet) "skal du ha hele nummeret?"
Det er ofte utrolig så dårlig kundene er forberedt når de ringer.

En enkel samtale kan fort ta 10 minuter av den grunn.