Ventetid Eurobonus-kort

Klgn

ScanFlyer Blue
Hva er deres erfaringer med hvor lang tid det tar fra man går til EBS til EBG før det nye kortet kommer? Har ca en uke hjemme mellom reisen som kvalifiserer meg til EBG og en lengre tur hvor jeg svært gjerne skulle hatt med meg det nye kortet. Er det realistisk å få kortet i løpet av denne tiden? Er det evt noe jeg kan gjøre for å speede opp prosessen?

Hva er deres erfaringer med hvor lang tid det tar fra man går til EBS til EBG før det nye kortet kommer? Har ca en uke hjemme mellom reisen som kvalifiserer meg til EBG og en lengre tur hvor jeg svært gjerne skulle hatt med meg det nye kortet. Er det realistisk å få kortet i løpet av denne tiden? Er det evt noe jeg kan gjøre for å speede opp prosessen?

Har du med Mastercard/Diners eller uten?

Har du med tok det ihvertfall tre dager fra poengene ble registrert på konto til kortet lå i posten.

Inntrykket er vel at det går fortere med kombinerte betalingskort. Tror det tok en to-ukers tid før jeg fikk mitt oppgraderte kort for noen måneder siden, forøvrig sendt som B-post.

Jeg bodde i USA i fjor, ble gull-medlem på kontoen en tirsdag, og fikk gullkortet i posten lørdagen etterpå (4 dager).
Det var et MC-kort, og kortet ankom altså min USA-adresse etter bare 4 dager.

Takk for tilbakemeldingene. Har kombinert med Diners, så ser ut som det er en fair sjanse for at det kan gå da.

Status oppdateres vel fortløpende på kontoen din, så flyplasspersonale kan vel kanskje legge sammen to og to og se at medlemsnummeret ditt ikke er EBS lenger, men EBG?

Er EBG kortet forøvrig required for å komme inn i gull-loungen?

Status oppdateres vel fortløpende på kontoen din, så flyplasspersonale kan vel kanskje legge sammen to og to og se at medlemsnummeret ditt ikke er EBS lenger, men EBG?

Går vel fint så lenge det bare er SAS, men begynner du å rote med andre selskaper er det vel fort viktigere å ha et ordentlig kort å vise for seg, spesielt hva gjelder lounge.

Det vil stå spesifisert EBG på boardingkortet ditt som du da presenterer for dragen i loungen. De klarer nok å legge sammen to og to, men uansett greit å varsle når du sjekker inn ;)

Hvis ikke du har fått kortet før avreise, er det greit å ta med utskrift av Eb-siden din som viser status (På engelsk). LH dragene krever f.eks. fremvisning av kort.

Ble Silver i begynnelsen av juli, og Gold uken etter. Har både Diners og American Express Platinum kombinert med Eurobonus. Fikk i løpet av noen dager etter kvalifisering kortene fra disse, men får jeg også eget gullkort fra Eurobonus?

Ser at jeg fikk med Gold Bagasjelapper med Diners (både privat og business, 4 totalt), så kan vel anta at det nye Diners kortet gjør at jeg ikke trenger noe separat kort fra Eurobonus?

Hvorfor ikke egentlig? Pratet med en SK-ansatt, som oppfordret en til
f.eks. hos leiebilfirmaer å levere det vanlige SAS EuroBonus-kortet,
selv om man betalte med co-branded kort fra SAS. Sist jeg ikke gjorde
dette hos Sixt på FRA, kom det nada med bonuspoeng - selv om jeg
betalte med enten Mastercard eller Diners fra SAS..

Back