Velkommen hjem LN-DYA

grindstein

ScanFlyer Silver
Her er et bilde jeg tok av Norwegian sin LN-DYA da den annkom OSL for aller første gang etter en 9timers deliveryflight ifra Seattle.

IMG_8110LN-DYA.jpg

Håper dere liker bildet..

hvorfor har de droppet ''øyenbrynnene'' på de nye flyene?

ellers veldig fin maskin

nå snakker jeg helt utifra uvitenhet, men jeg mener jeg har lest her inne at det også hadde noe med stjernenavigasjon å gjøre for noen tiår siden, og at dette i dag ikke er veldig nødvendig? arrester meg på alle punkter hvis jeg tar feil, jeg skal legge meg helt flat :-)

Gratulerer til Norwegian med sin første egeneide 737-800w :D

btw: Takk for flotte bilder.... :D

nå snakker jeg helt utifra uvitenhet, men jeg mener jeg har lest her inne at det også hadde noe med stjernenavigasjon å gjøre for noen tiår siden, og at dette i dag ikke er veldig nødvendig? arrester meg på alle punkter hvis jeg tar feil, jeg skal legge meg helt flat :-)

Det er riktig! Navigasjon etter stjernene.

... og de eksisterende 737'ene får som regel malt over øyenbrynene ved større maintenance... Siden stjernenavigering stort sett kan kalles overflødig i dag, blir det derfor til at øyebrynet kun er et vindu det kommer potensielt forstyrrende sollys inn :) Blir vel neppe mindre støy av at det blir malt over på de eldre maskinene, men "hullet" i skroget er kanskje fjernet helt og isolert bort på de nye 737'ene?

... og de eksisterende 737'ene får som regel malt over øyenbrynene ved større maintenance... Siden stjernenavigering stort sett kan kalles overflødig i dag, blir det derfor til at øyebrynet kun er et vindu det kommer potensielt forstyrrende sollys inn :) Blir vel neppe mindre støy av at det blir malt over på de eldre maskinene, men "hullet" i skroget er kanskje fjernet helt og isolert bort på de nye 737'ene?

Blir malt over kan du vel ikke mene? Etter det jeg vet blir de lappet igjen.

Glasset blir vel fjernet, og så blir de plugget igjen. Å male over de gjør jo overhode ingen nytte, annet enn at fargen utvendig endres.

De blir plugget igjen og dette er for å spare vedlikehold på en 'del' som ikke lenger har noen praktisk nytte.

Back