Blir SAS ruten her anbefalt fordi det er SAS?
Vil til enhver tid foretrække A330 fremfor 757. Det er en lang tur i så lille maskine, men det er jo meget individuelt hvad man synes. Selv prøver jeg at undgå 757 på IC.
Jeg er sikker på at noen sier SAS bare fordi det er SAS. Dersom alternativene til CO hadde vært BA, KLM, Swiss elller noe annet så hadda pipa fått en annen låt hos mange på denne tråden. Jeg ville gått for hva enn som var billigst, enten det var CO, SAS, BA, LH osv.
</mod>Spørsmålet er altså - er det merkbart bedre komfort i SAS A330 enn Continental B757?
Andre innspill mottas også med takk!
Min ærlige mening er at det ikke er merkbart bedre komfort i SAS A330 enn CO B757. Det er plusser og minuser med begge produkter, men hvis pris er noenlunde lik, så er dette et lett valg i min bok. Direkte flygning og AVOD er gode nok argumenter for meg.
Flyr vi via CPH vil vi ha mulighet for å møte resten av reisefølget der, så gitt at A330 byr på en bedre komfort er det absolutt en mulighet som vurderes. Bakdelen er åpenbart at det tar drøye 2 timer ekstra, samt flybytte. (Vi vil uansett måtte reise sammen med resten av følget til/fra Newark, så ventingen vil for vår del bli på EWR eller ved å reise sammen via CPH)
Vi flyr (desverre) economy i begge tilfeller.
Spørsmålet er altså - er det merkbart bedre komfort i SAS A330 enn Continental B757?
Andre innspill mottas også med takk!
Ikke enig. Widebody fly er mye mer stille og romslig enn single aisle. Jeg har sagt nei til 757 paa slike flighter, ogsaa i business. Det er braakete som fy ombord.
.. sier mannen som promoterer BOSE naår han er i 'støyende omgivelser'..
Dette er som smaken og baken .. men hvordan noen kan velge bort en nonstop med superior AVOD når ellers alt er omtrent det samme er beyond me ....
Og dette kommer fra en som er ansatt i 'det store stygge konsernet' ..![]()
Det kommer litt an på hva du synes om å fly. Vil du ha det enklest mulig, så hadde jeg valgt direkteflighten. Hvis du liker å ta en omvei når du skal fly, så hadde jeg valgt å fly via CPH. En 330 er større, men lydnivået er det samme. Er belegget under pari er det god sjanse for å få et ledig nabosete på en 757, men den er minimal på en to-seter på en 330. I så fall må du velge et midtgangsetet på 4-eren i midten og håpe at nabosetet ikke blir tatt.
Hvis du reiser fra OSL på direkteflighten, så er du kommet til Island før du får tatt av med SAS fra CPH, forutsatt at du starter på samme tidspunkt fra OSL!
Dessuten slipper du den kjipe mellomlandingen og fly over Skagerak etter en trang og lang redeye.
CO vinner på at det er enklere og raskere, men hvis opplevelsen ombord er viktigst så vinner SAS.
Jeg hadde valgt CO både foran og bak gardinen.
Har fløyet CO039 en gang og det var en spesiell opplevelse. Flyet var proppfult og sykt trangt inni, les veldig smale seter, selv om beinplassen var omtrent som SAS sine 150 seters 738.. Det var ikke noe AVOD, så dette må ha kommet på de siste par årene. Dette er 4 år siden.
seatpitch var greit nok på nødutgang, men setet kunne ikke beveges så jeg var veldig støl når jeg kom ut av flyet igjen. (merk jeg er 193 og kraftig)
Høres ut som du har sittet på fremre nødutgang, der setet ikke kan lenes tilbake og bordet er i armlene (litt smalere sete). Forøvrig er nok bredden på setene hos CO, SK og de andre stort sett det samme.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.