Vekterstreik stenger flere flyplasser - trafikkonsekvenser

Stakkars flypassasjerer og ansatte, nå 0500 på OSL begynner det å tette seg til med pax. Tror dessverre at det vil bli verre utover formiddagen. Må det snart bli enighet og normaltilstander.

Ha ha! Denne historien begynner å bli mer og mer fantastisk. Nå viser det seg at det er NHO som nekter Krohn Air å fly.

LO og Arbeidsmannsforbundet har sagt ja til at uorganiserte kan gjennomføre kontroll på Krohn Airs flygninger fordi de har forståelse for at situasjonen er vanskelig for et lite nyoppstartet firma. Dette ifølge Krohn selv.

Det her begynner å bli X-files, når organisasjonen for bedriftene er den som stikker kjepper i hjulene...

http://www.rbnett.no/lokal/molde/article238198.ece

Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så konstaterer jeg at NHO deler litt av den tankegangen jeg skisserte tidligere i tråden. Dette blir jo en slags lock-out.

Store køer på Sola. Dette kan bli en intressant jobbehelg.

Dersom du har reiseplaner i dag som innebærer fly, så må du være klar for å stå i kø fra klokka 13.00.

Han har hatt en travel morgen siden klokka 04.00, med skjenking av kaffi og organisering av de lange køene. På det meste måtte folk vente i to timer, men utover formiddagen var ventetiden redusert til 45 minutter. Situasjonen vil imidlertid gjenoppstå i ettermiddag.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1221587/Mer_koe_paa_Sola_i_ettermiddag.html

Jeg skal fra fra SVG til RYG klokka 20:50 i kveld. Åssen tror dere forholdene er da? Jeg leser at det nå er minst to timer kø akkurat nå og muligens litt mer utover ettermiddagen, men det er ikke så veldig mange fly som skal dra før meg.
Uansett så tenker jeg å dra ved 17 tiden mot flyplassen i tilfelle... Det er jo ikke lov å dra Avinorkortet heller. :p

Last edited:
Når jeg forlot OSL i 15:10 tiden så det ikke ut, kaos med folk i alle retninger og enden på køen var omtrent ved utgangen(e)..

Au au Au , lurer på om de vektere som er på jobb får mange sympat komentarer ?

Attachments

• osl.jpg
    osl.jpg
    46.4 KB · Views: 185
^herregud jeg blir helt motløs. Må være verdens verste følelse å stille seg bakerst i den køa.... Skal være tidlig på han i morgen.

Vel, nå er de visstnok i frivillig megling og går den dårlig er det vel kort vei til tvungen megling og rikslønnsnemnd siden man kan argumentere for at det er «vitale samfunnsinteresser» på spill.

Var nettopp der oppe selv. Stod borte ved billettskranken til CO, og en av køene begynte omtrent der. Det skal dog sies at den beveget seg ganske greit avgårde. Det ble og ropt opp over PA-anlegget at beregnet tid gjennom køen var 22 minutter.

Det morsomste var dog å komme seg bort dit. måtte slåss meg gjennom køen et sted, og ble nesten slått ned av en eldre dame med gåstaver :drunk:

Back