Wishmaster
avsluttet
Re: Vekt og balanse på Dash 8
Superhai; Jeg kan være enig i at alt er et komplisert puslespill.
Noen ganger kan man se seg blind på forskjellige løsninger
Chartere har ofte standardiserte lasteplaner, og div andre selskaper har jo gjerne sine egne greier de også.
Men sikkerhet og safety skal aldri i livet kompromisseres, fra enhver LC og ramp agent.
Heller bruke mer tid for å være sikker på at alt er korrekt.
Selfølgelig ønsker jo alle selskaper å spare masse penger, og ha alt på rute - men loadcontrol skal aldri bli en del av kompromiss på å spare tid - den bruker den tiden det tar for å ha alt dokumentert korrekt - om det er system/auto eller (semi)manuelt, uansett om det er piloten selv, eller GHA LC som utfører loadsheet (altså, ingen ting å stresse med).
Men så lenge en LC bruker god tid til en grundig planlegging på alle aspekter og med evt. forskjellige scenarioer,
så går alt sin vante gang. Planlegging planlegging og atter planlegging, i stedet for å drekka kaffe og prate shiiit med kolleager (!)
Superhai; Jeg kan være enig i at alt er et komplisert puslespill.
Noen ganger kan man se seg blind på forskjellige løsninger
Chartere har ofte standardiserte lasteplaner, og div andre selskaper har jo gjerne sine egne greier de også.
Men sikkerhet og safety skal aldri i livet kompromisseres, fra enhver LC og ramp agent.
Heller bruke mer tid for å være sikker på at alt er korrekt.
Selfølgelig ønsker jo alle selskaper å spare masse penger, og ha alt på rute - men loadcontrol skal aldri bli en del av kompromiss på å spare tid - den bruker den tiden det tar for å ha alt dokumentert korrekt - om det er system/auto eller (semi)manuelt, uansett om det er piloten selv, eller GHA LC som utfører loadsheet (altså, ingen ting å stresse med).
Men så lenge en LC bruker god tid til en grundig planlegging på alle aspekter og med evt. forskjellige scenarioer,
så går alt sin vante gang. Planlegging planlegging og atter planlegging, i stedet for å drekka kaffe og prate shiiit med kolleager (!)
Last edited: