Våt og grå dag både i øst og vest, men mest i vest

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Våt og grå dag både i øst og vest, men mest i vest

Heisann

Så det var noen som spurte om Novair startet opp fra Sola i går, og ja, det gjorde den:
5058411904_89617b0ded_b.jpg
[/url]NVRrdo@SVGrwy18-061010-f by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

My vann som ble blåst av banen her, men jammen ble jeg våt der jeg sto jeg og :)
5058412068_dcdba01fef_b.jpg
[/url]NVRrdo@SVGrwy18-061010-2f by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

Tar også med 3 bilder av to hybrider jeg traff på før avreise fra OSL:

Her pushback på OY-VKH, det er vel den verste hybriden hun har hatt hittil..
5058412218_cba5682463_b.jpg
[/url]DKvkh@OSL061010hybr-f by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

Så sot LN-BUD på gate 26 for tur til Trondheim, og da ble jeg skikkelig overraska. Noen som vet hvor lenge den har gått slik?
5057801047_6aabbbc761_b.jpg
[/url]SKbud@OSL061010hybr-f by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

Et til som viser den, tatt gjennom flyvinduet....
5057801149_dc4e822a24_b.jpg
[/url]SKbud@OSL061010hybr-2f by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

Ja det var alt fro denne gang, møtet på Sola var postitivt, så nå får vi jobbe litt fremover.

Re: Våt og grå dag både i øst og vest, men mest i vest

Pene gråværsbilder :)

Jeg så den sto utenfor SAS-hangaren da jeg tok av mandag og lurte på det samme. Kunne imidlertid ikke se hele kroppen ... pussig variant.

Har LN-BUD nylig vært på omlakkering eller heavy maintenance? Og at de av en eller annen årsak ikke har lakkert den i standard dekor?

Selve kroppen er jo riktig, med Scandinavian Airlines titler og de tre skandinaviske flaggene istedet for det norske (hvilket vel er annerledes fra de ande -500 maskinene), mens halen og motorene jo ikke stemmer

Så LN-BUD i kun hvitfarge da jeg spottet ved 01R på Gardermoen forrige fredag. Trodde den skulle ut på tur, men den ga bare full gass på rullebanen for deretter å aktivisere autobrakes og til slutt returnere til SAS-hangaren. Så ikke noe mer til den etter det.

Vi kjenner vel dette "fenomenet", når maskiner blir delvis hvite med kun stickers, som et tidlig tegn på at de er på vei ut av flåten.

Det er jo det samme skjemaet som de benyttet på CRJ som de leide inn fra QI, minus titlene ( og flaggene..)

Det mørke bildet mitt gjør nok ikke helt rett overfor hvitfargen...

Og dette er vel litt som DY sin -KKF er det ikke det?
et fly som skulle ut, men som så skulle inn igjen i varmen en stund til uten at vi vet hvor lenge..

Bare fint å ha noe mer å jakte på, denne utgaven av 737 har vi ikke hatt før. :)

Forresten, tok en dobbeltsjekk i bildene mine, var ikke LN-BUD, men LN-BRK! Ser at den står i flåtelisten til SAS på Planespotter, men er det noen av dere som vet om den er på vei ut av flåten?

Har LN-BUD nylig vært på omlakkering eller heavy maintenance? Og at de av en eller annen årsak ikke har lakkert den i standard dekor?

LN-BUD har varit på check i TLV , testflight i TLV 23 juni , TLV-OSL 24 juni , därefter "stored" , testflight 20 september i OSL. Åter i trafik i oktober , kanske temporärt på grund av mycket tekniska fel på andra individer i SAS-flottan.

Back