Vask og service på SAS A330?

Status
Not open for further replies.
Re: Vask og service på SAS A330?

I følge de bildene og tilbakemeldingen fra SQ 777 tror jeg nok du bør gjøre noe med verbet du benyttet fra ER til VAR. En sannhet er ikke alltid en sannhet, men kan være feil hvis noen fobedrer på seg.

Under 2 mnd siden jeg så VELDIG skitne AF-maskiner med egne øyne

Og for under to måneder siden var det slutten på vintersesongen - hvilket det nesten ikke er i TOS

194850_10150941363714217_1656209927_o.jpg

Bilde : Sakti Tanripada

KLM kan også være skitten :) tatt 17 Juni på Schipol.

Om jeg ikke direkte er blant verdens største KLM fan's så synes jeg dette bildet ser "merkelig" ut, antar noen har vært ute og jukset litt:angry:

Jeg reagerer på det samme. Møkka i motsetning til andre møkkafly renner langs flyet og det er altfor mye møkk til å være sant...

Et slikt fly ville folk flest nekte å gå ombord i..

I tillegg er møkka i himmelen og på bakken..

Nå er kontrastbruken, oppskarpingen og fargemetningen i det bildet rimelig overdramatisert. I virjeligheten tror heg det ligger på eller under kjent og kjært sas-nivå i skittenhet.

Se forskjellen på brush-bruk innenfor og utenfor "ramma" til air-bridgen, f.eks. Typisk "agenda-photoshopping"

attachment.php

Plutselig så den litt mer normal ut.

Attachments

• klm.jpg
    klm.jpg
    88.3 KB · Views: 847

Se forskjellen på brush-bruk innenfor og utenfor "ramma" til air-bridgen, f.eks. Typisk "agenda-photoshopping"

Så alle de andre bildene fra airliners.net er "agenda-fotoshoppa" de også??

Rimelig paranoid å tro at noe er AGENDA-PHOTOSHOPPET?! Djises christ, er det noen som har en agenda så er det nå virkelig de som tror det.

Bildet er hentet fra en fullstendig uavhengig fotograf som hverken har interesse av allianser eller på en annen måte tilhørlighet til et flyselskap. Alt han er, er å være engasjert i fotografi. Han har redigert bildet ja, det er tatt i RAW og gjort til "jukse-HDR", dvs at bildet gjennom et program er lysnet, mørknet og deretter beholdt normalt, før disse legges oppå hverandre.

At det i det hele tatt går an å innbille seg at noen har TEGNA på skitten er jo lettere humoristisk å lese, snakk om paranoide illusjoner gitt.... :lol: Kan sikkert få anskaffet originalen, men det ligger jo bevis på airliners.net som viser at flyet ER skittent :)

Antagelig bare nedfalls-chemtrails ... ikke noe å bry seg om ... :stir

I utrykket "agenda-photoshoppet" ligger det ikke implisert noen store konspirasjonsteorier eller sabotasjeaksjoner. Enhver fotograf vil jo prøve å understreke det som finnes av "dramatikk" og uvanlighet i bildet sitt innenfor de allment aksepterte rammene for hva som er "juks" eller ikke. Her har fotografen kanskje tatt i litt. Ikke uvanlig. Bare ikke smigrende for KLMs renholdsavdeling.

Er det gått gjennom HDR-behandlling, vil jo det framheve alt slikt. Jeg tør ikke tenke på hvordan brødrene og søstrene fra SK vil se ut etter slik manipulering når vi ser på de andre bildene hvordan utgangspunktet for KL-maskinen var :spin

At det er mulig... kan ikke noen fotoguruer her inne vær så snill HDR redigere et bilde av SAS? Så man slipper å ha slikt tull stående ubesvart?

Men men. Bare ved litt redigering så blir et skittent fly mer skittent, rart det. At skitten blir mer FREMHEVET har noe med lysbrytning i lakken og fargen på flyet, skitten er jo der allikevel. Det blir ikke "magisk" mer skitt. Get a grip, fly er skitten - spesielt langdistansemaskiner. Uansett om det er SAS, KLM, Air France eller kongen av Jordan.

Status
Not open for further replies.
Back