Vask og service på SAS A330?

Status
Not open for further replies.
Re: Vask og service på SAS A330?

2003 hadde vel FR samme økonomi som SK i dag ?? De måtte spare...
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Tror ikke det SQ777, Ryanair hadde EUR 227 millioner i overskudd etter skatt var betalt for forretningsåret 1. april 2003 - 31. mars 2004 (dette var en nedgang på 6% fra året før).
 
Re: Vask og service på SAS A330?

LN-KGL, legger meg langflat ;) holdt på å fjerne eller endre innleggetetter posting.

Det var dumt, vet selv at de tjente mye på den tiden jeg begynte å fly med dem...

Men prøver meg, dette bildet var en -200 som vel snart skulle til gravplassen ? Ok da , bare prøver meg.. Hakke sjekket reg'en . Fløy noen av de på den tiden.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

LN-KGL, legger meg langflat ;) holdt på å fjerne eller endre innleggetetter posting.

Det var dumt, vet selv at de tjente mye på den tiden jeg begynte å fly med dem...

Men prøver meg, dette bildet var en -200 som vel snart skulle til gravplassen ? Ok da , bare prøver meg.. Hakke sjekket reg'en . Fløy noen av de på den tiden.


Legg merke til reg på flyet: EI - CON
Synes den er artig. ;)

Bildet er jo fra svunnen tid. Nei, finn heller noe av nyere dato Fjasebase.
Jeg var på Kastrup for to dager siden. Synes flyene til SAS så ganske greie ut nå.
 
Last edited:
Re: Vask og service på SAS A330?

Er det så å forstå at 340 maskinene bare flyr på CPH. Men 330 deles med OSL og ARN?

Alle syv A340 flys fra København, mens det er to A330 i Stockholm, en i København og en i Oslo.
 
Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330.

Det kan du godt have ret i. De A340 jeg har set på det sidste har alle set ok ud - dog uden at se helt nyvaskede ud, men helt ok.

Kan forøvrigt se her i HKG at en meget stor del af Cathay's fly ligner SAS' mest beskidte A330'ere, så det er åbenbart ikke kun et SAS fænomen.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Forrige gang på EWR ( 5. Mars ) , er her nå , taxet vi forbi en meget skitten 330 med møkkastriper, var det SE-REE , husker ikke eksakt reg. Gammel ren LH 744, så Air India, Jet , AF etc... Etc alle rene...

Kun SK var skitten. Alle UA slevfølgelig..

Litt lenger bort skinnende rene FedEx DC 10, 727....

Hva tenker folk som skal ut å reise ? Er det så dårlig stell med økonomien ?

SE-REE på EWR 07. mai. ( Og hvorfor er cock-pitvinduene dekket til ? ) Klikk for å se større bilde
 

Attachments

  • mai2012 013.jpg
    mai2012 013.jpg
    43.7 KB · Views: 1,020
Re: Vask og service på SAS A330?

SE-REE på EWR 07. mai. ( Og hvorfor er cock-pitvinduene dekket til ? ) Klikk for å se større bilde

Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.
Jeg tenkte også med en gang at det hadde noe med varmen å gjøre, men nå var det ikke spesielt varmt denne dagen i New York, overskyet og kanskje 15 grader. Og bildet er tatt ca kl 18.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Jeg tenkte også med en gang at det hadde noe med varmen å gjøre, men nå var det ikke spesielt varmt denne dagen i New York, overskyet og kanskje 15 grader. Og bildet er tatt ca kl 18.

For cockpit er det rutine hele året å dra ned blinds.
Kjapt, enkelt osv.
Å selv om klokken var 18, kan det være at flyet landet rundt klokken 13.
Å skulle solen titte frem, blir det fort badstue, spesielt i cockpit.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.

For rullegardiner i cockpit gjelder det vel også å skjerme IDU skjermer o.l. mot direkte sollys?
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Nyvasket SAS fugl på OSL idag. Litt mer fristende å hoppe inn i denne. Bra SAS.
 

Attachments

  • IMAG1994.jpg
    IMAG1994.jpg
    34.7 KB · Views: 717
Re: Vask og service på SAS A330?

Det kan du godt have ret i. De A340 jeg har set på det sidste har alle set ok ud - dog uden at se helt nyvaskede ud, men helt ok.

Kan forøvrigt se her i HKG at en meget stor del af Cathay's fly ligner SAS' mest beskidte A330'ere, så det er åbenbart ikke kun et SAS fænomen.


Tror nok det gjelder for de fleste i varierende grad, du finner DK/KL/DL etc som alle har fly som ikke ser spesiellt vakre ut.
Hverken utenpå eller inni.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

I dag hadde jeg "gleden" av å fly SK 505 (CPH-LHR) som ble betjent av A321, OH-KBF.
Flyturen var grei, mannskapet var OK og jeg fikk den servicen jeg kunne forvente (dvs. jeg fikk lov til å kjøpe snacks og drikke).
Men - dette var ett av de omtalte skitne flyene. Det så ikke ut utvendig - vinduene (i hvertfall de jeg kunne få oversikt over fra mitt sete på rad 16 var så grå og falmet at man knapt kunne se ut av dem og lyslistene over vinduene var så gulnet av elde at det er åpenbart at de nok har sittet der siden flyet var nytt. Setene var harde og virket nedslitt, selv om setetrekkene ikke var så værst. Jeg er ikke i tvil om at flyet som fly er i tipp topp stand, men det er en skam at de ser ut som det gjør.
Ser man på norske (og sikkert andre skandinaviske) busser, trikker og tog, vil man aldri møte et slikt syn som SAS presenterer utvendig på enkelte av sine Airbus maskiner - det er et mysterium hvorfor det er slik. Jeg skjønner at lakken etterhvert blir slitt og falmet, men det er jo ikke det som er problemet her.
Jeg kom direkte til CPH fra HEL, hvor jeg benyttet en del timer til å glane på fly. Det var en slående forskjell - Finnair sine Airbusser, både store og små var skinnende rene. Ja - jeg vet at mange av Finnairmaskinene er rimelig nylakkerte, men dettegjalt også de i gamlefargene. Er det noe SAS ikke har skjønt?
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Ser man på norske (og sikkert andre skandinaviske) busser, trikker og tog, vil man aldri møte et slikt syn som SAS presenterer utvendig på enkelte av sine Airbus maskiner - det er et mysterium hvorfor det er slik. Jeg skjønner at lakken etterhvert blir slitt og falmet, men det er jo ikke det som er problemet her.
Ta en kikk ned på Oslo S og hva NSB serverer oss pendlere. Ikke alle 69-sett ser like pene ut gitt.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Sist helg kjørte jeg buss fra 2G rundt alle CDG terminalene. Både ved ankomst og avgang... Som alle vet er alle AF maskinene hvite, men det var ikke en maskin med møkkastriper , fra 380 ned til E190 og mindre... :rolleyes:
 
Re: Vask og service på SAS A330?

AF er jo verstingen !

I følge de bildene og tilbakemeldingen fra SQ 777 tror jeg nok du bør gjøre noe med verbet du benyttet fra ER til VAR. En sannhet er ikke alltid en sannhet, men kan være feil hvis noen fobedrer på seg.
 
Re: Vask og service på SAS A330?

Flydd en del SAS i det siste. Innvendig renhold har vært bra på alle flighter (inkl. OSL-EWR med SK 907), mens jeg har ikke lagt merke til spesielt skitne fly. Det siste er dog noe jeg personlig ikke er så fryktelig opptatt av.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top