LN-KGL, legger meg langflatholdt på å fjerne eller endre innleggetetter posting.
Det var dumt, vet selv at de tjente mye på den tiden jeg begynte å fly med dem...
Men prøver meg, dette bildet var en -200 som vel snart skulle til gravplassen ? Ok da , bare prøver meg.. Hakke sjekket reg'en . Fløy noen av de på den tiden.
Er det så å forstå at 340 maskinene bare flyr på CPH. Men 330 deles med OSL og ARN?
Har fløyet via København en rekke ganger i det siste - og A340-maskinene tar seg faktisk veldig bra ut sammenliknet med A330.
Forrige gang på EWR ( 5. Mars ) , er her nå , taxet vi forbi en meget skitten 330 med møkkastriper, var det SE-REE , husker ikke eksakt reg. Gammel ren LH 744, så Air India, Jet , AF etc... Etc alle rene...
Kun SK var skitten. Alle UA slevfølgelig..
Litt lenger bort skinnende rene FedEx DC 10, 727....
Hva tenker folk som skal ut å reise ? Er det så dårlig stell med økonomien ?
SE-REE på EWR 07. mai. ( Og hvorfor er cock-pitvinduene dekket til ? ) Klikk for å se større bilde
Jeg tenkte også med en gang at det hadde noe med varmen å gjøre, men nå var det ikke spesielt varmt denne dagen i New York, overskyet og kanskje 15 grader. Og bildet er tatt ca kl 18.Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.
Jeg tenkte også med en gang at det hadde noe med varmen å gjøre, men nå var det ikke spesielt varmt denne dagen i New York, overskyet og kanskje 15 grader. Og bildet er tatt ca kl 18.
Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.
Det kan du godt have ret i. De A340 jeg har set på det sidste har alle set ok ud - dog uden at se helt nyvaskede ud, men helt ok.
Kan forøvrigt se her i HKG at en meget stor del af Cathay's fly ligner SAS' mest beskidte A330'ere, så det er åbenbart ikke kun et SAS fænomen.
Ta en kikk ned på Oslo S og hva NSB serverer oss pendlere. Ikke alle 69-sett ser like pene ut gitt.Ser man på norske (og sikkert andre skandinaviske) busser, trikker og tog, vil man aldri møte et slikt syn som SAS presenterer utvendig på enkelte av sine Airbus maskiner - det er et mysterium hvorfor det er slik. Jeg skjønner at lakken etterhvert blir slitt og falmet, men det er jo ikke det som er problemet her.
Sist helg kjørte jeg buss fra 2G rundt alle CDG terminalene. Både ved ankomst og avgang... Som alle vet er alle AF maskinene hvite, men det var ikke en maskin med møkkastriper , fra 380 ned til E190 og mindre...![]()
AF er jo verstingen !