• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Varer med Fedex på OSL !

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Varer med Fedex på OSL !

Jeg får varer fra USA ( SBS-radar utstyr) og de har kommet med Fedex til Gardermoen, (ankommet i dag 10.8.07) er det mulig å hente de ut på en lørdag ???

Jan

Re: Varer med Fedex på OSL !

I gammledager,på FBU kunne vi få ut varer om vi betalte toller for overtid...

hehe, FBU var en flyplass med ære. Men desverre har disse ankommet osl i dag.

Sender deg en PM -litt nytt !!

Jan

Dessverre Jan. Vi har stengt på lørdager..

Er folk der på søndag, men siden pakken din mest sannsynlig nå ligger sammen med "noen" andre pakker i en svær haug som skal kjøres ut til levering på mandag, er det nok rimelig håpløst å finne den..

Men om du skulle vente noe med Fedex en annen gang, så send meg en PM, så skal det gå an og få lagt sånt til side, dersom du f.eks. ønsker å komme opp om kvelden og hente..

Originally posted by Martin

Dessverre Jan. Vi har stengt på lørdager..

Er folk der på søndag, men siden pakken din mest sannsynlig nå ligger sammen med "noen" andre pakker i en svær haug som skal kjøres ut til levering på mandag, er det nok rimelig håpløst å finne den..

Et annet tilfelle er at pakken evt. ligger med de pakkene hvor kunden må betale moms før han kan få pakken (hvis de f.eks er snakk om svææære beløp.. aner ikke verdien eller noen ting på sendingen din..), og da er det uansett umulig å få den ut før mandag..

Men om du skulle vente noe med Fedex en annen gang, så send meg en PM, så skal det gå an og få lagt sånt til side, dersom du f.eks. ønsker å komme opp om kvelden og hente..

Takker.

Husker ikke om den kommer på mitt firma eller privat, men NOK 5.200.- er ca verdien på pakken og moms evt andre fortollings kostnader kan betales der og da - men husker jeg ikke feil så har dere ikke bankterminaler !!

Betaler da via nettbank - så går det et par dager - så har Fedwx pengene på konto og da kan jeg vel hente dem på OSL.

Problemet er at jeg er ikke hjemme på hjemmeadressen på dagtid - og gidder ikke å sitte hjemme å vente kanskje en hel på levering.

Her er tracknr: 798736193785 hvis det hjelper !

Send meg PM.

Jan Støkkebo

PM sendt!

Forresten: Hyggelig at "flere" på forumet bruker FedEx (Er vel en her som bruker oss "fast" såvidt jeg vet).. La det bli flere, så øker vi volumet, og så kan det kanskje bli noe nytt å spotte på OSL etterhvert..

og så kan det kanskje bli noe nytt å spotte på OSL etterhvert..

Husker jeg ikke helt feil er det vel Posten i samarbeid med West Air, som har gitt oss spottere mest nytt og se på det siste året rundt om i Norge... ^_^

Originally posted by ATC-flyradar
Problemet er at jeg er ikke hjemme på hjemmeadressen på dagtid - og gidder ikke å sitte hjemme å vente kanskje en hel på levering.

Mener da og huske at de gangene jeg har fått tilsendt noe med FedEx at de har hatt utkjøring på kvelden...

Benyttet Fedex forrige uke i jobbsammenheng og det funket som drøm.

Avtalte alt det tekniske med en hyggelig dame på OSL, for så å sende fedex nummeret vårt til produsenten slik at dem bestilte opphenting når tiden var inne.

Kom på døren et par døgn etterpå.. Funker mye bedre enn DHL ihvertfall. (De bare knuser pakkene...)

Rune

Originally posted by tabrenna

Husker jeg ikke helt feil er det vel Posten i samarbeid med West Air, som har gitt oss spottere mest nytt og se på det siste året rundt om i Norge... ^_^

Tenkte på noe litt større enn ATP'er og Avroer, jeg da.. Vent og se ;)

Mener da og huske at de gangene jeg har fått tilsendt noe med FedEx at de har hatt utkjøring på kvelden...

Nja.. Noen kjører vel kanskje litt utover kvelden, men jeg tror ikke vi har noen "egen" kveldsutkjøring. Ser det står Askim på "Location" under avataren din, og der har vi agenter av agenten vår som kjører.. Hvor sent de evt. kjører, vet jeg ikke..

Uansett, så vil sjåføren som har pakken til Jan lanlegge en rute, og hvis han er innom Jan tidlig på dagen spørs det om han har tid til å komme tilbake, spesielt på en mandag.

Originally posted by Chainly

Benyttet Fedex forrige uke i jobbsammenheng og det funket som drøm.

Avtalte alt det tekniske med en hyggelig dame på OSL, for så å sende fedex nummeret vårt til produsenten slik at dem bestilte opphenting når tiden var inne.

Kom på døren et par døgn etterpå.. Funker mye bedre enn DHL ihvertfall. (De bare knuser pakkene...)

Rune

De fleste damene på kundeservice er hyggelige ;)

Og forøvrig, så kan jeg på vegne av FedEx Norge takke forumet for litt hjelp i dag også!

Sjefen min lurte på hvilken dato den første av de to FedEx MD-11'erne som var her i vinter/vår var her. Et kjapt lite søk, og vi fant fort ut av det..

Originally posted by ENGM RAMP

De fleste damene på kundeservice er hyggelige

Er'em pene og a Martin?

:colgate:

Du kan jo se etter selv om du har et kamera med bra nok zoom :D Tror du ser vinduene dems om du går på sørsiden av "kontoret" ditt..

Hehe.. Ja store er jo ikke de postflya.. ^_^

Nja.. Noen kjører vel kanskje litt utover kvelden, men jeg tror ikke vi har noen "egen" kveldsutkjøring. Ser det står Askim på "Location" under avataren din, og der har vi agenter av agenten vår som kjører.. Hvor sent de evt. kjører, vet jeg ikke..

Ja dere har vel noen som kjører for dere og noen som kjører for de igjen dere også som alle andre som driver på i bransjen... Er det det de kaller 3.parts logistikk.. :colgate:

Hehe.. Ja store er jo ikke de postflya.. ^_^

Ja dere har vel noen som kjører for dere og noen som kjører for de igjen dere også som alle andre som driver på i bransjen... Er det det de kaller 3.parts logistikk.. :colgate:

Noe sånt noe.. men det skjer vel forhåpentligvis noe der etterhvert også..

Tom Andre...

Hehe.. Ja store er jo ikke de postflya

Det virker kanskje ikke slik, men ATP'ene til West Air Sweden har større vingespenn enn 737 Classics, og er 5 meter korter enn en 737-500 og 5,2 meter kortere enn en 737-600.....

Synes de er tøffe jeg :)

Nå er'em jo trimma litt og, så de går litt bedre også :)

PM sendt!

Forresten: Hyggelig at "flere" på forumet bruker FedEx (Er vel en her som bruker oss "fast" såvidt jeg vet)..

MEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg! :D

-A

Originally posted by ph-ndr

PM sendt!

Forresten: Hyggelig at "flere" på forumet bruker FedEx (Er vel en her som bruker oss "fast" såvidt jeg vet)..

MEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg! :D

-A

Riktig :colgate:

Back