• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vår i luften - også på OSL

Hermann SF

ScanFlyer Silver
Vår i luften - også på OSL

Hadde heldagsprøve i norsk i går og gjorde unna oppgaven ganske raskt. Ganske bra vær sammen med ønske om litt luft resulterte i en liten tur opp til Gardermoen. Druknet som vanlig i SAS og Norwegian, så har gjort et lite selvplukk :)

LN-TUL
DSC_0020-2.jpg

Norsk entreprenør inn for landing
DSC_0049-2.jpg

Sturselig sak. Den funker hvert fall. Tror jeg.
DSC_0061-3.jpg

Scandinavian Airlines LN-RRZ.
DSC_0131-4.jpg

Finnair, har kun et fåtall slike bilder i mitt galleri.
DSC_0145-2.jpg

Fri som fuglen.
DSC_0153-4.jpg

Og jeg som nettopp skrev at jeg ønsket litt variasjon fra SAS sine 737... Vel, en hverdag gir visst det lillet ekstra.. :p OY-KBF.
DSC_0162-1.jpg

Moderne Sky-interiør klar for landing!
DSC_0172.jpg

Kort tid etter gjør LN-KHC seg klar for take-off.
DSC_0185-3.jpg

Airbus A319-100 Kelsterbach
DSC_0205.jpg

Flyttet meg bort til spotterplattformen i vente på bussen hjem.
DSC_0213-3.jpg

LN-KKO får avslutte denne lille serien.
DSC_0224-2.jpg

Og for de som lurer på om jeg liker værsituasjonen og årstiden; svaret er enkelt og greit JA :cool:

Og dersom du lurer på hvorfor Blue1, KLM og British Airways etc. ikke er med i denne serien; svarer jeg 19L.

God uke ønskes til alle !

Last edited:
Re: Vår i luften - også på OSL

Her kom den ja, slettes ingen bomtur når kvaliteten er slik som den er!

Gjemte du deg for Cato og meg?Var store deler av dagen i går på
vollen vi.

Fine bilder.

Vidar

Fine bilder Hermann! Likte spesielt #2, LN-NOI :) Btw, herlig å se at sommeren nærmer seg, også på OSL! :spin

Hermann i sitt ess! Flotte bilder :) hyggelig at også du blir å se rundt gjerdet igjen. Virker som fler og fler kommer opp fra vinterdvalen!

Vidar og jeg lurte veldig på hvor du hadde vært men nå skjønner jeg det. Flott serie Mr.

Jasså, så det var dere som stod der, skal ikke gjenta seg ! :lol:

Ja, jeg stod et par hundre meter lenger nord, for å få en anelse variasjon fra de øvrige Vollen-bildene. Må improvisere litt når man ikke har 400 mm :) [Slipper blant annet et par stolper/master]

Takk for hyggelige tilbakemeldinger ellers, gøy !

Hermann i sitt ess! Flotte bilder :) hyggelig at også du blir å se rundt gjerdet igjen. Virker som fler og fler kommer opp fra vinterdvalen!
Blomstene spirer, og det gjør jeg også ! :p

Last edited:

Heldagsprøve unnagjort i en fei for deretter å jumpe på toget fra Drammen til OSL?
Hehe,imponerende. Enten er du er racer i norsk eller så er du rimelig gira på på flyfotografering...:p (eller kanskje begge deler..)
Fine bilder:)

Heldagsprøve unnagjort i en fei for deretter å jumpe på toget fra Drammen til OSL?
Hehe,imponerende. Enten er du er racer i norsk eller så er du rimelig gira på på flyfotografering...:p (eller kanskje begge deler..)
Fine bilder:)
Hehe, nei, brukte faktisk den tiden jeg trengte på heldagsprøven :)

[Men jeg hater å sitte inne på skolen når sola skinner ute, da finnes det bedre ting å gjøre enn å skrive diktanalyser!]:cool:

Back