Vanvitting Landing på BIIS/IFJ/Isafjurdur

Re: Vanvitting Landing på BIIS/IFJ/Isafjurdur

I tillegg til localizer-prosedyren finnes også NDB- og RNAV-prosedyre for samme formål. Localizer og RNAV-prosedyrene går ned til 500 ft begge to, og NDB-prosedyren ned til 1100 ft.

Det er første gang jeg har sett en prosedyre som bruker både front course og back course av en Localizer på samme approach! Veldig spesielt sted!
 
Re: Vanvitting Landing på BIIS/IFJ/Isafjurdur

Klarer ikke helt å se dramatikken her. Dette er jo en helt standard innflygning. Mange flyplasser over hele verden har restriktive innflygninger grunnet terreng eller annet.

LGA og DCA her i USA bl.a. og som andre nevner, kortbaner i nord Norge har artige innflygninger
 
Re: Vanvitting Landing på BIIS/IFJ/Isafjurdur

Enig med T777, ikke mye som er spesielt vanvittig over den innflygingen der. Ser jo bare kos ut:) Prøv heller en sirkling på ENSR i minima-vær og du mister rullebanen på downwind, hva gjør du da?
Finnes en god del baner rundt om i Norge og resten av verden som er vel så utfordrende som denne. Sjekk ut Innsbruck, Samedan og Sion lenger sør i Europa for å nevne noen.
Evt. ta en titt på Aspen borte i USA. Ikke ment som kritikk, men tror det finnes mange andre steder som heller bør få overskriften vannvittig;)
 
Re: Vanvitting Landing på BIIS/IFJ/Isafjurdur

Nei, det er ikke noe vannvittig og ser ut som en fin innflyvning, særlig i slikt vær. Skipskatta, jeg forstår ikke helt poenget med banelengden. Banen er vel 1400m som vel ikke er så langt for en F50. Vi fløy Q400 på baner som var kortere enn 1400m og relativt sett kan sammenliknes med at WIF flyr 100 på 800m bane.
En lang bane for oss kan fort bli kort for en B747...
 
Back
Top