Vanskelig å sjekke inn Swiss/SAS?

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Vanskelig å sjekke inn Swiss/SAS?

Nå ble unge Storg litt frustrert. Skal fly fra Athen litt utpå ettermidaggen på det som nå er blitt søndag. Også liker jeg veldig godt å sitte ved midtgang, så jeg prøver å sjekke inn så fort som mulig. Men frustrasjonene min er som følger:

Jeg sjekket inn på swiss.com 23 timer før flyet fra Athen går og fikk valgt sete flighten til Zurich. Men fikk selvsagt ikke sjekket inn på flighten som går fra Zurich til OSL(codshare med sk). Så regnet med at jeg kunne gjøre dette senere, men neida. Det er jo helt umulig å få sjekket inn på denne flighten nå. Må jeg vente til jeg er på flypassen i morgen?? Eller finnes det noen triks? Hvor vanskelig skal det liksom være å lage noen brukervennlige løsninger...

Re: Vanskelig å sjekke inn Swiss/SAS??

Har også hatt mye problemer med å sjekke inn hos Swiss. Samme morgen som jeg skulle fly fungerte plutselig online checkin. 23 timer før var det umulig.

Samme her, senest i vinterferien måtte vi vente til vi var på ZRH før vi fikk seter til PMI. Samme på hjemturen når det gjaldt ZHR-OSL. Vi hadde til og med C-billetter. De forklarte det med overbooking og vi fikk i seter til OSL før ved gaten. I loungen sa de at de ikke kunne hjelpe oss da de ikke jobbet for Swiss. Men på vei til PMI fant de seter til oss i loungen. LX er bra i lufta, men dårlig på bakken er min erfaring. Også når det gjelder IC på biz.

Jeg fikk høre, da jeg også slet med innsjekk, at SAS og Swiss bruker ulike systemer for innsjekk, og at det er der problemet ligger.

Har du forsøkt å sjekke inn på SAS separat?

Fant en løsning for å sjekke inn. Men har fortsatt ikke boardingcard. Gikk inn på sas.no også visere til noe som luktet swissport på toppen av en sita løsning. Og denne løsningen sugde balle. Fikk utgått session hele tiden. Måtte prøve 20 ganger for å få sjekket inn. Men fikk det til. Så har jeg prøvd å få ut BC, men uten hell. Har et pdf dokument, men umulig å få printer ut. Men regner med at jeg får tak i et på en eller annen flyplass.

Re: Vanskelig å sjekke inn Swiss/SAS?

Jeg hadde et lignende problem da jeg nylig reiste PMO-FCO-OSL med Alitalia og SAS. Jeg fikk ikke sjekket inn på nettet, hverken på Alitalia eller SAS sine nettsider. Men på SAS sine sider fikk jeg lov til å reservere sete på SAS-flighten. Dette setet beholdt jeg når jeg senere sjekket inn på flyplassen. Dersom dette gjelder generelt, kan det være lurt å gå inn på SAS sine nettsider for å reservere sete, selv om den første flighten ikke er med SAS.

Problemet her var at SAS har en spesial løsning for ZRH. Og den funka dårlig. Men jeg kom hjem, hadde vist Y også hjem:-)

Re: Vanskelig å sjekke inn Swiss/SAS?

De som handler SAS i ZRH (Swissport) bruker sitt eget system, og derfor må du bruke en annen løsning for web innsjekk.

Back