Vannlekkasje fra toalettet..

MartinL, er det noe mer du lurer på? Siden du sier det finnes flere sider av denne saken.

Jeg hadde aldri brydd meg om det var noen dråper vann som lakk, men det var det ikke..

Jeg hadde aldri brydd meg om det var noen dråper vann som lakk, men det var det ikke..

Sånn rent bortsett fra at du (tilsynelatende) fikk litt dårlig svar fra kabinpersonalet, hva hadde du egentlig forventet skulle skje?

Sånn rent bortsett fra at du (tilsynelatende) fikk litt dårlig svar fra kabinpersonalet, hva hadde du egentlig forventet skulle skje?

Personlig synes jeg det er underlig at toalettet ikke var stengt med en sånn feil, og spesielt når vannet kommer ut fra toalettet og ut i kabinen.

Dessuten kunne vel besetningen gjort noe med det, f.eks tørke det opp.

Det kan vel i grunn ikke skje så mye, men det er betenkelig.

Hadde det vært på "vårt" fly, hadde vi gjort alt vi kunne for å stoppe lekkasjen, tatt toalettet ut av bruk, og tørket opp det vi kunne både på dørken og i eventuelle berørte skap, for å gjøre jobben for teknisk lettere og eventuelle kort- eller langsiktige skademuligheter minst mulig.

En lekkasje fra f.eks. kranen på toalettet løser man midlertidig veldig enkelt ved å åpne døren under vasken og sette den røde "Water shutoff valve" til OFF, evt. TOILET ONLY.

Er dette noe kabinpersonalet skal kjenne til? (Er jo i og for seg relativt logisk at det sitter stoppekraner under vasker :p)

Dette begynner mer å mer å ligne på en ukrainks valgkamp.....

Jeg er litt uenig med deg her MartinL, personelig er jeg svaert imponert over Norwegian og vurderer sterkt aa oppgradere til Norwegian til London paa Loerdag fra Ryanair (tidene er det som gjoer at jeg nøler) - men jeg synes det må være greit å kritisere Norwegian for dette....Som alle selskaper gjør også DY feil og det må det være OK å bemerke....

Som sagt er det flere saider av denne episoden enn det som er beskrevet her.

Beskriv .. vi har jo øyevitneskildringen. Hvis det finnes en verjon til, kunne det vært interessant å høre den.

Jeg vet ikke hva som går i gulvet under toalettet på en 733, men jeg jan vanskelig tenke meg at det er noe der nede som liker vann ... Og hvis det er det, tror jeg ikke at jeg VIL vite om det ... :cry:

Og hvis det er det, tror jeg ikke at jeg VIL vite om det ... :cry:

Vi har jo disse. :)

Men for å være seriøs så burde det jo være grei skuring å låse døren på toalettet for resten av flygningen om det var slik at dette ikke lot seg stoppe. Noe stort problem var det neppe for noen part, men den jevne passasjer (og sikkert også kabinpersonale) vil nok oppleve det som en smule uhygenisk at det flyter med væske på gulvet inne på og ved toalettet.

Merket etterhvert som folk hadde vært på toalettet at det begynte å komme vann fra toalettdøra inn ut i kabinen på gulvet.
Synes det er litt alvorlig at dette ikke blir tatt seriøst.

Hvis det virket så alvorlig: Hvorfor tørket du ikke opp etter deg.....?
Hadde ikke vært no problem hvis alle hadde gjort det..... :72:

På cruise ligger flyet med nesa to grader over horisonten, dermed flyter og evt triller det meste nedover.

Hvis det ikke er mulig å stenge vanntilførselen til servantene så vil vel eventuelt en stengt tilførsel også gjelde for samtlige toaletter?

Det er ikke bra at vannet flyter, men jeg ville tro at det her er flere sider av saken som her ikke er belyst.

Men jeg skal si meg enig i at det tar seg dårlig ut!

Det er en stoppekran på hver toalett.

Men for å være seriøs så burde det jo være grei skuring å låse døren på toalettet for resten av flygningen om det var slik at dette ikke lot seg stoppe. Noe stort problem var det neppe for noen part, men den jevne passasjer (og sikkert også kabinpersonale) vil nok oppleve det som en smule uhygenisk at det flyter med væske på gulvet inne på og ved toalettet.

Låse toalettet: Kommer vel litt ann på hvor mange pax det var på denne turen.....

Apropos hygiene: Hadde du synnes at det var kult å få servert mat av personalet som tørket dette opp.......? Tror ikke det.....

Last edited:
Hvis det virket så alvorlig: Hvorfor tørket du ikke opp etter deg.....?
Hadde ikke vært no problem hvis alle hadde gjort det.....

Dette blir for dumt. Mener du jeg og andre har ansvar for en lekkasje?

Selv om du kanskje jobber i DY burde du ha spart deg for den.. Makan.

Tar den til meg. Det var ment som en liten fleip, men glemte smilefjeset bak. Det var mer det med hygiene og matservering jeg ville frem til.....

Alt DY-crew vet hvor stoppekranen til vannet er både på toalettet og i galleys. De vet også veldig godt hvordan disse brukes.

Foran toalettet på gulvet er det 3 små hull som drainer vann og annet av
tyntflytende som havner på gulvet. Dette forsvinner ut av flyet, på samme måte som vannet i vaskene.
Toalettene er et eget system, og jeg lover deg at dette IKKE kan ha lekket ut i kabinen ettersom tanken befinner seg under gulvnivå.

Det er mulig at toalettet burde ha vært stengt av, men noen stor lekkasje har det definitivt ikke vært uten at crewet har stengt av kranen.

Apropos hygiene: Hadde du synnes at det var kult å få servert mat av personalet som tørket dette opp.......? Tror ikke det.....

Hvis det står så dårlig til i Norwegian at det ikke finnes våtservietter og annet "sanitary equipment" - så blir jeg faktisk litt overassket.

Bare for å ta det fra synspunktet fra noen som er flyredd i større eller mindre grad; hadde dette mens jeg fløy tidligere på året hadde jeg fått et lite hjerteinfarkt, og ikke klart å roe meg ned før vi var landet dersom dette fortsatte uten at noen brydde seg.

Jeg har ikke snøring på hva som er koblet sammen hvordan i fly, men hvis man skal tilegne seg en "jeg driter i den lille bagatellen"-attitude så kan man fort drite i et lite problem forårsaket av noe mye større i neste omgang. Og det ønsker iallefall ikke jeg fra de flyselskapene jeg flyr med.

Back