Vancouver

Tja, generelt egentlig..

Vet at man i området vinterstid kan feste noen planker under beina og sette utfor bratte fjellkanter. Det har ikke jeg tenkt til.

Skal du se noe av byen eller bare fly dit og så videre? En kamerat av meg har bodd der et år så jeg har en del tips om du vil oppleve byen ;) Ellers er det er fint utgangspunkt for skiferie.

Akkrat, planker er heller ikke for meg heller..:headbang . I så fall kan sommeren være topp der borte uten planker..

Skal du se noe av byen eller bare fly dit og så videre? En kamerat av meg har bodd der et år så jeg har en del tips om du vil oppleve byen ;)

Hvis byen er noe og oppleve, så opplever jeg gjerne :).

Tar i mot alle tips, jeg..

Tja, nå kjenner jeg ikke til denne byen, men det ligger en bra by litt sør for Vancouver som kan være av interesse...

Vancouver er en helt suveren by, langt bedre enn byen noe lengre soer som det henvises til...Masse aa se og oppleve....Gas Town, Granville Island, Robson og Yale Town....meget bra uteliv, svaert gode resturanter - mediokre oel....(de skal paa doed og liv ha saa mye boble i oelet....det er oel ikke champagne...grrrmmmppphh)....lett aa komme seg rundt med Sky Train (naa ogsaa helt ut til flyplassen...) fine muligheter for dagsturer (Sjoefly til Victoria eller Whistler....har ogsaa en mengde mere detaljerte tips....(var i Vancouver omtrent hver weekend naar vi bodde i Bellingham...)

På sommeren anbefales noen av de mange strendene rundt omkring i byen. Kan også anbefale Stanley Park som ligger like ved sentrum. Vancouverittene bare elsker å spasere der (mens de ser på sjøflyene?)

Mange glemmer urinnvånermuseet ute ved Univ. ogf BC. Det er et lite stykke å reise med (trolley)buss men absolutt verd turen! I tillegg til et godt museum med bl.a. flotte totempæler, får man også oppleve den parklignende campusen som slett ikke ligner på f.eks. trangbodde NTNU.

Last edited:
Bodde der ivår. Kuleste byen jeg har bodd, dessverre så ble det mye skole og fly. Men skal definitivt mange ganger tilbake...Er jeg der, skal jeg gi deg omvising fra luften også ;)

Det står da vitterlig 10 på topp i overskriften hos Aftenposten? (Har ikke sett etter hos LP da.....)

Forøvrig er Vancouver en av de byene jeg trives best i, og jeg henger meg mer enn gjerne på alle anbefalingene her.

Mvh,

Jada, men det er også en ti på bunn liste der, og i den kommer Vancouver.

EDIT: Da har jeg bestillt time hos optikeren kl.12. Det er tydelig at jeg trenger det!

Back