Valget mellom pest eller kolera.. hva ville du valgt?

Litt forvirrende ja... på A330-200 så har de faktisk Sunclass på hele flyet, samt Royal Class i fremre del av kabinen. Så på A332 så finnes det faktisk ikke Economy... Mulig man kan bestille ComfortClass på denne maskinen også, men det blir nesten for mye å holde styr på :lol: For den gjennomsnittlige reisende så er vel dette ganske greskt...

Last edited:
Da har jeg fått svar fra Thomas Cook Airlines:

Hei og takk for din henvendelse.

Det finnes enda ikke en oversikt over benplass og setebredde for A333 ute på våre hjemmesider, da denne ikke er klar enda.

Det er som du skriver, 3+3+3 i sunclass, samt 2+4+2 i vanlig økonomi, bortsett fra fra rad 47-52 der det er 2+3+2.

Det er ikke smalere seter i sunclass enn det er i økonomi, men det er da bedre benplass.

Det er 73,5 cm benplass på økonomi klassen, mens det er 84 cm på sunclass.

Når det nærmer seg vintersesongen vår, vil det bli lagt ut en oppdatert oversikt på våre hjemmesider.

Er vel kanskje som EK 007 skriver at det kan hende midtgangen i Sunclass er smalere? Det er vel eneste mulighet for å dytte inn 9 i bredden hvis ikke setene skal være smalere enn i vanlig Economy.

Har vi ingen cabin crew fra Thomas Cook her? Trodde det? Hvis ikke kan jeg høre med en vennine neste gang jeg treffer henne.

Hei folkens. Drar opp denne siden jeg fikk mail fra Thomas Cook i dag. De har nå lagt ut seatmap over A333 som skal gå i vinter.

http://no.airshoppen.com/vaelg-plads-ombord.aspx?aircraftType=333A

Foreløpig har vi fått reservert 11H og 11J.

Her er setekartet over A333 før rekonfigurasjon av setene til vintersesongen:

http://no.airshoppen.com/vaelg-plads-ombord.aspx?aircraftType=A333

Her ser dere at setene som er på rad 11 på ny konfigurasjon opprinnelig var satt på rad 12 som er markert som seterad uten vindu... Noen som kan si om 11HJ er et bra alternativ når vi reiser to stk sammen? Vanskelig å finne noe info om recline og slikt på disse setene... Hvis folk har info og innspill så kom med dem :) Takk!

Ettersom det er nødutgang bak de setene du har valgt så kan jeg nesten garantere at det ikke er recline på de......velg noe annet!!

Ringte Thomas Cook, rad 11 har ikke vindu og begrenset recline. Men samboer synes 2-seter er å foretrekke så inntil videre holder vi på 11HJ. Skulle man ombestemme seg eller få store protester her så er det ingen problem å bytte :)

Last edited:
Det er partitionwall bak rad 11, og dermed ingen begrensning mht. nødutgangen. Med andre ord er det recline på rad 11.

Last edited:
Tar recline som en bonus hvis det stemmer :)

EDIT: EK 007, hvilken kilde har du dette med partitionwall fra?

Last edited:
Jøss, har de fjernet de 4 toalettene rett bak vingen til vinteren?
Kan jo bli morro på vei ned til Puket det.....

Kan det være trykkfeil? I følge Thomas Cook så er det ikke vindu på rad 11, men dette er ikke avmerket på setekartet. 4 toaletter på en så lang tur kan jo umulig være riktig?? I så fall så blir det vel utdeling av kateter ved gaten :colgate:

Last edited:
Ut fra det jeg kan se så er det plass til 396 pax ombord med denne setekonfigurasjonen. Det kan vel umulig være riktig at det er 99 pax pr toalett :drunk: Blir heftige dokøer...

Jeg fløy i sommer med DK sin A333 til AYT. og satt på rad 2 J,K. Og for å si det slik, jeg satt på J og måtte sette meg på gulvet for å spise. Det er altfor trangt med 3 følte jeg, setene er veldig smale hverfall når damen ved siden av var ganske bred(hvordan hun kom seg ned i setet er fortsatt et under).

Utover det så er benplassen på rad 2 veldig bra, det er en bulkhead foran men jeg er 1.90 og klarte ikke å nå frem til veggen foran. Så det er gode seter med tanke på plassen tross bredden. Og det er merkbart MYE mindre støy helt der foran, man hører nesten ikke motorene i det heletatt...

Ut fra diverse kilder (artikler i Aftenposten og info fra Thomas Cook) så skal setene på SunClass (rad 1-11 på A333 i vintersesongen) være 46 cm brede og benplassen er 84 cm. Dette skal vel være på høyde med vanlig rutefly i Economy. Samboer ønsket ikke å føle seg inneklemt mellom to personer på en 3-seter, så derfor valgte vi 2-seteren på rad 11 selv om denne kanskje er uten vindu og med noe begrenset recline.

Last edited:
Back