Valg av flyselskap til Asia?

Savipix

ScanFlyer Rusty
Sitter och ser på en liten resa till mig själv inom en snar framtid och har lite svårt att bestämma mig (ja det är ett otroligt lyxproblem).

Bägge resorna är i C

Alt 1) ARN-BKK direkt med TG för 25984SEK
Alt 2) ARN-DXB-BKK-DXB-ARN för 23392SEK
Alt 3) Samma som alternativ bara med stopover i DXB på väg hem

HILFE! :cool:

Last edited:
Re: Beslutsvånda EK eller TG

Setekomfort er vel TGs 1-2-1 og foretrekke fremfor 2-3-2 i Aladdin-tema hos EK, selv om maten kan være litt hit-or-miss hos TG?

Nå er det vel A380 på DXB-BKK som teller positivt, men her mener jeg det står mellom 1 og 3. Det vil si om du ønsker en tur innom Dubai for noen dager eller ikke

Last edited:

Smaken er som baken.

Jeg hadde valgt EK pga bedre produkt, Loungen i DXB, mulighet for A380 og sjåfør til/fra flyplassen som er veldig kjekt å ha i BKK.
Har aldri sittet på en full 3-seter på EK så det skjer ikke så ofte.

TG hadde jeg valgt hvis direkte flyvning var det viktigste og avgjørende.

Jeg hadde også gått for EK.

Selv om det på business class etter min mening er foretrukekt med én lang flight på 11 timer kontra to kortere flighter som stykkes opp halvveis.

Stopp i Dubai er aldri feil;)

No-brainer, direkte selvfølgelig. EK sitt produkt er uansett ikke noe bra, og mellomlandingen gjør det hele rimelig elendig.

No-brainer, direkte selvfølgelig. EK sitt produkt er uansett ikke noe bra, og mellomlandingen gjør det hele rimelig elendig.

Støtter Dag helhjertet.

A380 i C hos EK er ikke noe å samle på. Tregt og kaotisk. Loungen i DXB er bare stor, ikke spes bra. Mellomlanding i DXB er rimelig kaotisk. Så flymessig er det TG.

Men... Dubai er rimelig kul plass, så om du har tid til et par netter der så hadde jeg gått for det.

Enig med Dag Viking. Har aldri skjønt de som synes det er bedre å stoppe en å fly direkte. TG over EK her helt klart.

TG, selvfølgelig og direkte. TG har 4 i bredden i C, EK 7, og en treseter i midten. I tillegg både Lounge og terminal DXB kaotisk.

Støtter Dag helhjertet.

A380 i C hos EK er ikke noe å samle på. Tregt og kaotisk. Loungen i DXB er bare stor, ikke spes bra. Mellomlanding i DXB er rimelig kaotisk. Så flymessig er det TG.

Men... Dubai er rimelig kul plass, så om du har tid til et par netter der så hadde jeg gått for det.

Støtter denne. Skal du innom Dubai så er saken klar, men DXB som flyplass synes jeg er noe skikkelig ræl for mellomlanding. Det eneste som var bra med loungen var at de hadde champis, tenk en kantine midt i lunsj-rushet med litt litt mer fancy mat og drikke. Du får jo ikke engang fred på do, for der står det en stakkers inder og fordeler pissesølet jevnt utover gulvet mellom hver bruker.

Direkte. God natts søvn istedet for to halvlange legs.

Direkte. God natts søvn istedet for to halvlange legs.

Tja, i teorien er jeg enig her, og anbefaler jo selv TG. Men med avgang tidlig ettermiddag fra ARN med TG, så er det ihvertfall for mitt vedkommende minimalt med søvn jeg klarer få

Tenk praktisk da:

EK: Først 2 timers champagnekjør, 4 timers søvn. Så 2 timers barbesøk i lounge, før nytt champagnekjør i 2 timer, så fire timers søvn.

TG: 2 timers champagnekjør + 8 timers søvn.

Lettere nå? :) :)

Kim

Hvis penger betyr noe hadde jeg valgt Premium økonomi med Thai fra ARN - da får man business sete (som er det som er viktigst for meg), men økonomi service (som fortsatt er ganske bra hos Thai) og færre bonuspoeng.

EK har limmoservice, så du slipper å tenke på hvordan du skal komme deg til og fra flyplassen ;)

EK First class er jo overlegent, men finnes kanskje ikke på ARN-DXB ? Og koster jo mer.
Tidsmessig er TG´s to ukentlige kveldsavganger ARN-Phuket (hvis du skal sør i Thailand) suverent best synes jeg, men flys nå igjen med 747; ikke samme kvalitet på hardware-produktet hvis en ender opp i gammel biz-kabin (får en plass i First-avdelingen er det uansett en annen skål).

Utvilsomt direkte med TG. 1-2-1 i 777 gir masser av privatliv, gode seter som blir fine og flate, bra innhold på IFE og allright mat, boblevin / øvrig drikke. 200% milesopptjening kommer også godt med. Eneste grunnen for EK måtte være for å oppleve DXB, men for meg vil uavbrutt søvn trumfe den lett.

Last inn Uber-appen på telefonen. Klikk for bestilling av bil når du passerer customs på Swampy og sjåføren vil ringe og fortelle hvilke dør han/hun står ved innen ett minutt. 500.- bahteruller for UberX (vær obs på potensielt lite bagasjeplass) eller 1000.- bahteruller for Black (Toyota Camry) pluss evt tollroad. Prisen er flat til fritt valgt adresse i sentrum av Bangkok.

EK First class er jo overlegent, men finnes kanskje ikke på ARN-DXB ? Og koster jo mer.
Tidsmessig er TG´s to ukentlige kveldsavganger ARN-Phuket (hvis du skal sør i Thailand) suverent best synes jeg, men flys nå igjen med 747; ikke samme kvalitet på hardware-produktet hvis en ender opp i gammel biz-kabin (får en plass i First-avdelingen er det uansett en annen skål).

Jeg er faktisk enig i at EK First er kanonbra. Men det kjipe her er at du får to halvlange turer, der du hverken får nytt F skikkelige ELLER sovet skikkelig.

Jeg prøvde ruta til HK i fjor. Skulle rett i intervju med noen blader i HK etter ankomst. Pleier å være i ship shape ved landing. Men etter EK pakken med mellomlandinger, nesten kontinuerlig serveringskaos og lite søvn var jeg helt kjøttdeig ved landing og må ha hørtes ut som en full måke.

Skal du til Tokyo eller Sydney eller noe tipper jeg det er bedre.

Jeg er faktisk enig i at EK First er kanonbra. Men det kjipe her er at du får to halvlange turer, der du hverken får nytt F skikkelige ELLER sovet skikkelig.

Jeg prøvde ruta til HK i fjor. Skulle rett i intervju med noen blader i HK etter ankomst. Pleier å være i ship shape ved landing. Men etter EK pakken med mellomlandinger, nesten kontinuerlig serveringskaos og lite søvn var jeg helt kjøttdeig ved landing og må ha hørtes ut som en full måke.

Skal du til Tokyo eller Sydney eller noe tipper jeg det er bedre.

Det viktigste er vel uansett at man har en billett som gjør at man veldig enkelt kan fremskynde returen sin...? ;)

Back