Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

N.Y.flyer

Newcomer
Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

JAAA nå nærmer det seg!!

BGO-CPH-PVG-NRT- 3 dager-HND-ICN-FRACHP-BGO

Reiser med på de lengste strekkene:

SAS Airbus A340-300 Business Class
NH ALL NIPPON AIRWAYS 787-8 Dreamliner Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus A321-100/200 Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus INDUSTRIE A380-800 Business Class

SAS sin Buisness til asia skal vist være utav en helt annen verden. Noen som har reist med i det siste?
Noen erfaringer fra de andre buisness selskapene?

Takker for svar:)
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

SAS sin Buisness til asia skal vist være utav en helt annen verden. Noen som har reist med i det siste?
Noen erfaringer fra de andre buisness selskapene?

Takker for svar:)

Det finnes mamge trip reports på forumet, og det er vel litt O/T i denne tråden. Allikevel: med SAS er du prisgitt mannskapet om bord. Er du uheldig blir det en ganske sørgelig opplevelse med grinebitere som gjør unna serviceprogrammet så raskt og surt som mulig. Du kan også være heldig og få en kjempefin tur med ypperlig service og gode matopplevelser. Selve kabinen er fin og fresh, men underholdningstilbudet er kjedelig i forhold til mange andre.

Kryss fingre og tær så blir det forhåpentligvis en fin flyvning med SAS!
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

OZ sitt er meget bra synes jeg. Ikke forsøkt A380. Mye betjening gir effektiv og god service.

Jeg synes også SK sitt produkt etter oppgraderingen er bra. Fint med skandinavisk touch.

Det finnes mamge trip reports på forumet, og det er vel litt O/T i denne tråden. Allikevel: med SAS er du prisgitt mannskapet om bord. Er du uheldig blir det en ganske sørgelig opplevelse med grinebitere som gjør unna serviceprogrammet så raskt og surt som mulig. Du kan også være heldig og få en kjempefin tur med ypperlig service og gode matopplevelser. Selve kabinen er fin og fresh, men underholdningstilbudet er kjedelig i forhold til mange andre.

Kryss fingre og tær så blir det forhåpentligvis en fin flyvning med SAS!

Hmm, jau dette kan jo bli spennende! Har hatt Eurobonus Amex platinum i 4 år, sett companion komme gg gå så denne turen er første det har faktisk passet å få brukt companion ticket. Får bare krysse det en har og håpe! :/
 
Qatar Airways eller Singapore Airlines

Hei,

Ser litt på tilbudene som ligger ute.
Vurderer en tur med min fetter, fra Norge til Australia.

Ser det ligger tilbud på ca 20 000 Nok, med både Singapore og Qatar i C.


Singapore med A350 og A380 via Russland og Singapore, med 18 timer i Singapore på vei ut.
Qatar med 787 og 777 via Doha.

Noen som har noen forslag om hvilket selskap jeg bør bruke?

Har flydd Qatar i C før, men aldri Singapore.
Hadde vært gøy med en pit-stop i Singapore, men samtidig så har jo Qatar en ny lounge i Doha som skal være veldig bra.

Takk for svar...
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Har ikke flydd business, men economy med begge, og utifra det vinner SQ soleklart. Står valget mellom lounge i Doha og 18t i Singapore vinner også Singapore. 787 med Qatar var fælt i Economy, 380 med SQ meget bra i Economy, så her vinner også SQ.

Har tilgode å prøve SQ sin 350, det skjer i juli ;-) Men si at Qatar sin 777 vinner over SQ sin 350, så vinner SQ 3-1 :-)
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Har flydd begge i C, og jeg kan ikke unngå å si at jeg er svak for Singapore. Det er en egen kvalitetsfølelse med de. Qatar har vel vunnet flere priser for sin C-klasse, men jeg er ikke i tvil om hvem som er best av disse 2.
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Hva med reisetider.? Hva gir best sjanse for nok søvn og minst jetlag? Det bør også telle med. Og der er vel Qatar ute, etter min mening. Aldri skjønt at noen orker å stoppe i Gulfen på vei østover.

Edit: Siden det er via Moskva så er begge deler like ille. Hadde det vært fra CPH, FRA, MUC eller lignende, så hadde valget vært enkelt. Er sugen på en tur til New Zealand eller Australia selv, og da blir det selvsagt med SQ.

18 timer i Singapore er fint det, er jo superenkel immigrasjon og 10 minutter i taxi til sentrum.
 
Last edited:
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Jeg føler at begge flyselskaper har noen av de beste hard products på markedet. Synes Singapore har mye bedre service. Spesielt på bakken. Singapore sine agenter prøver alltid å fikser opp i ting når noe uventet oppstår, mens Qatar gir mer blaffen, for å si det mildt.

For samme pris velger jeg Singapore 10 av 10 ganger.
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Via Russland og Singapore samt 18t i Singapore høres jo passe slitsomt ut det også, men fint om man har tid og lyst til å se Singapore. Burde være mulig å rekke noe søvn på de vel 13t det tar fra Gulfen til Sydney (vet ikke om det er der du skal)
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Tro det eller ei, men QR sine eldste dreamlinere begynner å merke tidens tann. Fløy den aller første de fikk for ikke så lenge siden, og den kunne hatt behov for en upgrade. Forskjellen merkes spesielt etter å ha flydd QR sin 350.

QR sin 777 er i 2-2-2 config. Suverent hvis en reiser med noen samt meget god plass.

Jeg synes ikke DOH er en så allverdens givende flyplass, og loungen er i beste fall oppskrytt. Spesielt håpløst er disse stakkars fremmedarbeiderne som står på toalettet i loungen og skal gi deg såpe på labben før du vasker potene. Tipper timelønnen til de er på ca 40 øre.

SIN er en mye bedre flyplass. Åpen og lys mens DOH er grå og kjedelig.
 
Re: Qatar Airways eller Singapore Airlines

Hvor mye mer koster det med sin via cph eller fra? Ville prøvd det.
 
Re: Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

@N.Y.flyer: Jeg har ikke reist med SAS business siden de fikk nye seter, men har et par bekjente som var med de t/r New York nylig i biz og skrøt fælt av SAS. Men, som det har blitt nevnt her, det kommer dessverre litt an på dagsformen til besetningen. Noe av det beste på en god dag, litt stusslig på en dårlig. Men, setene og kabinen er jo flott da, meget god seng ble det sagt.

@Klette: Tror ikke Moskva-Domodedovo er så ille, du skal jo ikke "i land" uansett og transitt kan da ikke være sååå trasig. Har fløyet Singapore business en del ganger; veldig, veldig bra. Qatar er heller ikke dårlig, så for mitt vedkommende er det nok pris og tider som hadde avgjort. Singapore er jo også verdt et besøk hvis du ikke har vært der før, greit med både taxi og T-bane til byen.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Allikevel: med SAS er du prisgitt mannskapet om bord. Er du uheldig blir det en ganske sørgelig opplevelse med grinebitere som gjør unna serviceprogrammet så raskt og surt som mulig. Du kan også være heldig og få en kjempefin tur med ypperlig service og gode matopplevelser. Selve kabinen er fin og fresh, men underholdningstilbudet er kjedelig i forhold til mange andre.



Kryss fingre og tær så blir det forhåpentligvis en fin flyvning med SAS!


Denne variasjonen i crew er jo ikke akkurat noe som er unikt for SAS da.
 
ANA eller Thai til Tokyo?

Skal en kort tur til Tokyo i november fra Jakarta, og vurderer ulike reiseruter opp i business. Foreløpig står det mellom Thai via Bangkok eller ANA enten direkte eller via KUL (siste fordi det er billigere).

Selv om ANA vel er milevis bedre enn Thai på service og materiell (787 begge veier) har Thai en rutemiks av flytyper som må friste enhver flynerd. Først er det 3 timer i 787, før det er splitter ny 350 til Tokyo. På returen er det 747 i toppetasjen, før det blir 777-200 tilbake. Det siste kunne jeg fint hoppet over.

Siden pris og poengopptjening blir vel noenlunde den samme må jeg spørre: Er det ytterlige gode argumenter for at jeg bør prøve ANA denne gangen?
 
Last edited:
Re: ANA eller Thai til Tokyo?

Du har vel egentlig besvart spørsmålet selv. Hvis tidsbruk, komfort, service og greiest løsning er viktigst flyr du ANA, hvis forskjellige flytyper og antall flyturer er artigst flyr du Thai. Men vær oppmerksom på at desto flere flytyper et selskap har, desto større sjanse er det for at de bytter flytype.
 
Re: ANA eller Thai til Tokyo?

Skal en kort tur til Tokyo i november fra Jakarta, og vurderer ulike reiseruter opp i business. Foreløpig står det mellom Thai via Bangkok eller ANA enten direkte eller via KUL (siste fordi det er billigere).

Siden pris og poengopptjening blir vel noenlunde den samme må jeg spørre: Er det ytterlige gode argumenter for at jeg bør prøve ANA denne gangen?

Jeg syntes ikke Ana var så vanvittig mye bedre enn thai på longhaul. Noe nyere fly på ana da.
Litt usikker på om det er mulighet pris/tid, men hva med Asiana? Uten tvil beste jeg har opplevd i biz.
 
Re: Thai med betaling for Preferred seats

Litt på siden av tråden, men prøver likevel. Sitter og ser etter premium biletter til Thailand. Ser Lufthansa har noen bra tilbud. De er litt rimeligere enn for eksempel premium hos Norwegian i den perioden jeg ser på. KLM har vel også premium seter til Bangkok. Er det noen her som har erfaring med disse selskapenes premium biltetter. Er de verdt pengene?
 
Re: Thai med betaling for Preferred seats

For meg er et mer behagelig sete 99% av grunnen til å oppgradere når jeg kan. Både LH og KL tilbyr vanlige seter med litt større seteavstand. Hadde jeg funnet et selskap med større sete til samme pris, hadde det vært mitt valg.
 
Re: Thai med betaling for Preferred seats

Helt enig. Størrelsen på setet og dermed plassen du har til disposisjon som er det avgjørende for meg. Alt annet som måtte følge med er av marginal betydning. Ut fra det så virker Norwegian sitt premium tilbud bra, i alle fall ut fra det jeg kan se, da jeg ikke har prøvd det selv. Så en youtube video der Lufthansa reklamerte for et nytt economy ekstra tilbud. Det så bra ut, men jeg tror det bare finnes i noen få Airbus 350-maskiner.
 
Re: Thai med betaling for Preferred seats

For meg er et mer behagelig sete 99% av grunnen til å oppgradere når jeg kan. Både LH og KL tilbyr vanlige seter med litt større seteavstand. Hadde jeg funnet et selskap med større sete til samme pris, hadde det vært mitt valg.



LH har en ordentlig premium. Setet er veldig likt SK sin Plus på longhaul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top