Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

Re: Thai med betaling for Preferred seats

Helt enig. Størrelsen på setet og dermed plassen du har til disposisjon som er det avgjørende for meg. Alt annet som måtte følge med er av marginal betydning. Ut fra det så virker Norwegian sitt premium tilbud bra, i alle fall ut fra det jeg kan se, da jeg ikke har prøvd det selv. Så en youtube video der Lufthansa reklamerte for et nytt economy ekstra tilbud. Det så bra ut, men jeg tror det bare finnes i noen få Airbus 350-maskiner.

LH har premium på alle widebodies så vidt jeg vet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

For meg er et mer behagelig sete 99% av grunnen til å oppgradere når jeg kan. Både LH og KL tilbyr vanlige seter med litt større seteavstand. Hadde jeg funnet et selskap med større sete til samme pris, hadde det vært mitt valg.
KL premium er ikkje rare greiene, synst eg, nei.

Litt på siden av tråden, men prøver likevel. Sitter og ser etter premium biletter til Thailand. Ser Lufthansa har noen bra tilbud. De er litt rimeligere enn for eksempel premium hos Norwegian...

Hvis vi snakker om rén sittekomfort er det ingen som slår Norwegians premiumseter i det segmentet. Både setet og benplass overgår andres economy pluss/comfort/extra o.l. DY har 46/19 LH 38/18 og KL 34-35/17 tommer seteavstand og setebredde. Nå er jeg riktignok veldig lang og ganske bred, men mtp sittekomfort ville jeg uten tvil valgt Norwegian selv om de er litt dyrere. Så må dette selvsagt veies opp mot tider, service, regularitet og etterrettelighet.

Første tur i business-class - hvilket flyselskap bør jeg velge?

Hei!

Jeg skal reise ut på et lengre jobboppdrag om ca. en måned, og har fått lov til å fly på jobbklasse for første gang av arbeidsgiver :)

De to flyselskapene som er aktuelle på strekningen, er Emirates (777 på alle legs) og Qatar (787), hvor begge har loungetilgang, med ca 3-6 timer transittid. Er disse to valgmulighetene omtrent helt like, eller er det en av dem som skiller seg ut når man ser på komfort, opplevelse, evt. fleksibilitet ved snags osv? :)

Re: Første tur i business-class - hvilket flyselskap bør jeg velge?

Qatar Airways…. No question asked!

Re: Første tur i business-class - hvilket flyselskap bør jeg velge?

Qatar. Ferdig snakka. God tur!

Re: Valg av flyselskap østover (Asia, Australia etc.)

Qatar... Med mindre du liker å sitte i midtsete. EK har 2-3-2 i business på 777... QR er fantastisk i komfort, mat og lounge i DOH. Kan anbefales.

Qatar... Med mindre du liker å sitte i midtsete. EK har 2-3-2 i business på 777... QR er fantastisk i komfort, mat og lounge i DOH. Kan anbefales.

Nå er det jo riktignok maks 1 av 7 som sitter i midtsete med folk på hver side

Nå er det jo riktignok maks 1 av 7 som sitter i midtsete med folk på hver side

Nå var det bare satt på spissen med midstetene... Men om du liker vindusseter, så må man jo klatre over sidemannen for å komme seg på do, og det blir jo samme greien da. Trangt blir det likevel om du sammenligner med QR's 1-2-1 oppsett.

Back