Værnes Søndag 4.1.2009 - Yamal Etc

enva

Banned
Værnes Søndag 4.1.2009 - Yamal Etc

Jeg og Novair tok turen ut til værnes i dag for å få med oss Yamal Airlines, Iberworld og Spanair men det ble ikke helt som planlagt fordi mørke la seg over værnes tidlig noe som skapte problemer for oss, selv med ISO verdier oppimot 1600 of F4.5 og lukkertid rundt 125 + -

Vi prøvde å gjøre det beste ut av det og for min del prøvde jeg noe nytt denne gangen, jeg brukte extern blits, ikke noe jeg vil skryte sånn av men den duger.

og her kommer bildene(vi vet, de er ikke det beste man har sett men vi fikk det værtfall dokumentert)

IMG_002.jpg

Først ut, denne 737 maskinen fra norwegian

IMG_001.jpg

Så kom denne, det nyeste selskapet ved Værnes. Direktflyg på vei mot Kvernberget.

IMG_003.jpg

Så kom Iberworld med homopainten, det var nå vi begynte å slite litt, mørke la seg på og det var lavt skydekke.

IMG_004.jpg

Norwegian igjen, testet bare ut blitsen, var stor forskjell med blits, selv om dette ikke var så bra legger jeg ut for å vise hva man kan få til med en liten blits

Nå skulle dagens "Høydepunkt" komme, vi testet oss fram med iso, lukkertid osv men man kan vell egentlig ikke få et bilde lysere enn som det er i virkeligheten. men uansett så har vi dokumentert at vi har fått med oss Yamal.

IMG_006.jpg

Tok bilde som RAW format for å gjøre så mye som mulig med det men ble egentlig elendig.

IMG_005.jpg

Yamal B735 ved gate.

Takk for titten, kommenter gjerne!
-Linker til bildene Novair tok: http://trddiskusjon.21.forumer.com/viewtopic.php?t=10

Last edited:
Re: Værnes Søndag 4.1.2009 - Yamal Etc

Veldig bra! Og på det bildet der du "bare testet ut blitzen", så fikk du vel det første bildet av LN-KKN etter hjemkomsten fra Berlin, så vidt meg bekjent. :)

I og med at den er Rosa ser den litt homsete ut men jeg syns den er litt kul forde.

Last edited:

Aldri helt skjønt hvorfor rosa alltid blir referert som noe homsete, og ikke noe jentete.

Bildene var forøvrig flotte de!

Back