Værnes 8. Mars 2009

enva

Banned
Værnes 8. Mars 2009

Var på Værnes i dag, sto på litt forskjellige plasser da jeg tok bilder, bla ved localiseren på RWY 09. Var også ekstremt med vind i dag så enkelte fly slet litt med å komme ned, over ATIS hørte jeg at det var oppimot 25 knop enkelte ganger.

Her er vertfall noen av bildene(Ev. kommentar under bildet):

IMG_0004.jpg


IMG_0011.jpg

Norwegian LN-KKY (Ex. Acta)

IMG_0022.jpg

Widerøe on final

IMG_0028.jpg

Denne slet en god del med å komme seg ned

IMG_0047.jpg

Litt synd denne ikke kom med winglets i dag, men fin uansett.

IMG_0055.jpg

LN-KKY tar av mot Stansted

IMG_0065.jpg

Prøvde meg bare litt frem i redigeringen

IMG_0078.jpg

Beech King Air 200

IMG_0084.jpg


IMG_0087-1.jpg

Endelig fikk jeg denne på brikken. Spanair A321-200

Det var alt for denne gang.
-Kommenter gjerne!
 
Last edited:
Re: Værnes 8. Mars 2009

Oioi den Widerøen der den hadde problemer ja hehe!

Nydelige bilda! :D
 
Last edited:
Re: Værnes 8. Mars 2009

Det "røska" bra i kroppen ute på 09 i dag ja:) Fine bilder, Jonas :)
 
Last edited:
Re: Værnes 8. Mars 2009

Hvordan kan det ha seg at Spanair har en rosa metalldel fra Wizzair, når Wizzair ikke har flytypen A321??
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Wizz Air har jo A320 da, og både A320 og A321 er utstyrt med CFM56-5 motorer (Standard). Så kan jo hende Spanair har slitt ut en motor eller noe også har de lånt/kjøpt en motor av Wizz Air.

-Grei nokk teori mener jeg, men kan jo hende dette ikke er tilfellet:/
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Thrust-reverser sleeve, som den blir kalt på 737, henger ikke med motoren under bytte. Så det er sleeven alene som har blitt byttet her. Mange grunner til å bytte sleeve. Og sannsynligvis har en hos Wizzair vært det beste alternativet denne gang.
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Litt pirk. Spanair bruker IAE V2500 motorer og ikke CFM-56.
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

CFM-56 er standard, men det betyr ikke at selskapene må bruke den motoren. Kan godt bytte de ut som Spanair har gjort som du nevner.
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

hmm.. Men hva er vitsen med å bytte delene når de to er helt like ?
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Fantastisk bilde av WF under landing...
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Satt cockpit på Yngvar Viking (RCW) nevnte dato - landa ca. kl. 16:45 på ENVA :)

Gusty som faen. Indikerte 40 kts perpendikulært i sida på 1900 fot. Mista 20 kts på ca. 1.0 ft. Måtte forlate banen via Yankee (far end) pga. gasspådrag på short final.

TH
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

-Mange flotte bilder her! Satt cockpit hos Norwegian inn til ENVA mandag morgen (9.mars) Tror vi hadd vind 170/25 på short final... Like før oss landa det en Dash fra WIF som gjorde en utrolig spennende approach: kom inn sørøstfra, fløy overhead flyplassen, og gjorde en left hand approach til 09. Hele finalen inn til THR ble fløyet inn i vinden, sikkert 20-30 grader offest, vil jeg tro. :-)

Moro!
 
Re: Værnes 8. Mars 2009

Takker så mye for flotte og tildels heftige bilder fra Værnes, supert:D
Var nok endel hyl fra passasjerer under landinger i forrige uke, konstant vund fra sør og sørøst over flere dager, tildels kraftig.
 
Back
Top