• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Uventet

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Litt uventet at Ryanair rangerer på toppen i disse tabellene. Ser ut som de er best på å gå på rett rutetid, lande på rett tid (henger vel nesten litt sammen de to tallene) og mister minst bagasje....Innlegget under er hentet fra www.hangar.no

Ryanair, Europas ledende lavprisflyselskap, offentliggjør i dag kundeservice-statistikken for september 2004. Ryanair er forpliktet til å publisere kundestatistikken hver måned, og disse bekrefter at Ryanair er ledende også på dette feltet.

·93,51 % av alle Ryanairs 15.739 flygninger i september ankom presis.
·Mottatte klager ligger på mindre enn 1 (0.43) klage per 1000 passasjer.
·Feilsendt bagasje ligger på mindre enn 1 (0.74) bag per 1000 passasjerer.

Flyselskap
Rangering
% avsluttete flygninger

Ryanair
1
99.9

Alitalia
2
99.5

Lufthansa
2
99.3

Austrian
2
99.2

Air France
5
99.1

SAS
6
98.6

British Airways
7
96.9

Easyjet
Ingen publiserte tall



*Verifisert av CAA 3 måneder på etterskudd
Ryanairs månedlige statistikk sammenliknet med Association of European Airlines
Følgende sammenligninger er basert på tall fra Association of European Airlines månedlige statistikker for våre største konkurrenter i august 2004, i tillegg til allerede publiserte tall fra andre flyselskapers internettsider.
Ryanair er ledende på presise flygninger blant store flyselskap i Europa
Flyselskap
Rangering
%

Ryanair
1
93.5

SAS
2
90.1

Lufthansa
3
86.1

Alitalia
4
85.4

Air France
5
84.9

Austrian
6
80.3

EasyJet
7
80.2

British Airways
8
64.4



% flygninger med ankomst innen 15 min etter planlagt tid
Største flyselskaper med minst tapt bagasje*
Flyselskap
Rangering
Bagasjetap per
1000 passasjerer

Ryanair
1
0.78

SAS
2
12.1

Lufthansa
3
18.4

Air France
3
18.6

Austrian
5
19.0

Alitalia 6
24.1

Br. Airways
7
31.2

EasyJet
Ingen publiserte tall


Største flyselskaper med færrest kanselleringer*
* Kilde:
Ryanairs månedlige statistikker sammenlignet med Association of European Airlines: august 2004
Punktlighetsstatistikken verifisert av CAA 3 måneder på etterskudd.

Flyselskap
Rangering
% avsluttete flygninger

Ryanair
1
99.9

Alitalia
2
99.5

Lufthansa
2
99.3

Austrian
2
99.2

Air France
5
99.1

SAS
6
98.6

British Airways
7
96.9

http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/4004/1/4/

:wow:
 
Replying to Topic 'Uventet'

Nei , det er jo ikke så rart.
De har jo et produkt hvor det ikke finnes noe kunden kan klage på. Med den punktlighet de oppnår ved å fly til sekundærdflyplasser vil det ikke være grunnlag for så mange til å klage på forsinkelser.
AT de mister lite bagasje er ikke rart, da de kun tillater innsjekk point to point og de flyplassene de flyr fra er små og greie uten store bagasjesystemer hvor bagasjen kan bli borte mellom innsjekk og flyet.
 
Replying to Topic 'Uventet'

Men det gjør seg meget bra i statistikk...

Nå er jeg etterhvert blitt kynisk i forhold til statistikk basert på den gamle sannhet "Der er løgner, fordømte løgner og så er der statistikk." Særlig ille er det når man foretar gjennomsnittsberegninger og trekker konklusjoner basert på det.
 
Replying to Topic 'Uventet'

Denne statistikken holder ikke, i og med at kriteriene ikke er de samme for alle selskap kan ikke LCC sammenlignes med nettverkselskapene.
 
Replying to Topic 'Uventet'

Originally posted by Arrow


Denne statistikken holder ikke, i og med at kriteriene ikke er de samme for alle selskap kan ikke LCC sammenlignes med nettverkselskapene.

Vel, det tar nok ikke pressen hensyn til når de villig vekk refererer til denne statistikken. Men, nå er det jo også helt klart at det er lettere å få færre klager, ha færre forsinkelser, miste mindre bagasje osv når man flyr bare p2p og til flyplasser der de stort sett er alene.. Så OM man velger LCC så vet man at man som regel ikke har noe produkt man kan klage på, flyet er stort sett i rute og så lenge det er lov å ha med bagasje... ja så kommer den fram.
 
Replying to Topic 'Uventet'

Det er ryanair som presenterer denne statistikken og den har sett slik ut i over ett år nå, så overraskende er det ikke. Tall for forsinket baggasje bør være bra for et punkt til punkt selskap. Ihvertfall i SAS så er baggasje problemene som oftest knyttet til transfer, og er nok det for de fleste andre nettverksselskaper. Få klager er jo nært knyttet til ryktet selskapet har for hvor langt man kommer med klagene. Ryanair flyr til sekundær flyplasser og der er det sjelden slotproblemer og forsinkende elementer.
 
Back
Top