Uventet A-380 bestilling!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSL1160911020071011

Marsans travel group, which owns Air Comet and Aerolineas Argentinas, said on Thursday it had signed a contract with Airbus to buy 73 planes, four of them Airbus's new A380 superjumbo.

The purchase of the four A380s is the first order of the superjumbo from Spain. The four will be split equally between Air Comet and Aerolineas Argentinas, which is over 90 percent owned by Marsans.

Originally posted by LN-MOW
The purchase of the four A380s is the first order of the superjumbo from Spain. The four will be split equally between Air Comet and Aerolineas Argentinas, which is over 90 percent owned by Marsans.
På mandag begynte det å gå rykter om at en ny ordre var på vei, og at det gjaldt en ny operatør, dog, jeg hadde aldri sett for meg at et slikt selskap skulle stå bak, ventet heller på at det var Air India som slo til. Så feil kan en ta :D To A380 i hvert av de to selskapene, en snakker om et ganske begrenset rutenett en kan ta maskinene i bruk på da...

Det ser ut til at dette ikke blir den siste ordren på A380 i år...

....og om Spanair blir kjøpt av Marsans så kan de være kandidat for noen av flyene ?

Grattis til alle parter :)

Det eneste jeg lurer litt på er den økonomiske lønnsomheten ved å ha bare 2 A380 i flåten...

Denne var saftig og kom uventet, ja. Moro for Airbus også at de fikk bestilling på 10 A350 XWB og at de solgte ytterligere 5 A330-200.

Originally posted by ThomAAs

Grattis til alle parter :)

Det eneste jeg lurer litt på er den økonomiske lønnsomheten ved å ha bare 2 A380 i flåten...
Naa er vel bestillingen paa 4 A380, og med den oeknomiske utviklingen i Argentina, ser jeg ikke bort i fra at minsit 2 av disse gaar til Aerolineas Argentinas.

Har A330-300 solgt noe serlig i det siste, eller er det -200 som er gullkalven?

De 9 til Swiss som ble bestilt for ett par uker siden var ihvertfall -300, og det er vel også det "interim" flyene til SQ og QF også er

Originally posted by LN-AFG

Air Asia bestilte vel også noen A330-300 på Paris Air Show.

Og de skal brukes på LCC longhaul, over 400 seter skal de ha ombord, samme som charterkonfigurasjon.

Har A330-300 solgt noe serlig i det siste, eller er det -200 som er gullkalven?
Ordre sålangt i år for A333:
19. juni: Fly Asian Xpress 15 stk
Thai Airways 8 stk
20. juni: Etihad Airways 1 stk
14. sept: Air Caraibes 2 stk
20. sept: Swiss International Air Lines 9 stk

Ordre sålangt i år for A332:
11. mai: AERCAP 10 stk
30. mai: Avianca 5 stk
20. juni: Etihad Airways 4 stk
21. juni: Avianca 5 stk
31. juli: Egyptair 5 stk
12. sept: Hong Kong Airlines 20 stk

I følge en nær bekjent i City i London er etablering av lånesyndikat med tilhørende garantiavtaler i ferd med å bli sydd sammen for 2 selskaper hvilket er i ferd med å bestille A380.
Det er antatt at ordren kommer før årslutt.

Og Marsans skal i dag ha offentligjort at de har kjøpt 2 opsjoner på 380, itillegg til de 4 bestillingene for 2 måneder siden

Back