Utvidet loungetilbud fra Diners Club (evt. alternativer)

Re: Utvidet lounge tilbud fra Diners Club

OSL hadde gjort alt perfekt :lol: Tenk å fly DY med loungeaccess...

OSL hadde gjort alt perfekt :lol: Tenk å fly DY med loungeaccess...

Du har riktig nok ikke adgang til lounge nå du flyr med DY fra OSL, men du har det når du flyr fra rekke andre flyplasser som eksempelvis ARN, CPH, LGW etc. Jeg har selv reist med DY fra LGW og hatt adgang til lounge takket være mitt kombinerte EB/Diners kort. Litt pussig med adgang til lounge når en flyr med DY og en kan takke SK for det..

Skjønner at osl-lounge skal ha mye penger, men hadde vært greit om Diners ordnet det slik at en kunne betale seg. Ser at Handelsbanken Platinum nå gir tilgang, så det går an og ordne noe.

Savnet loungetilgang da jeg nylig hadde lang transit i Beijing. Hvilke nye lounger kommer med?

12 lounger i USA. Diners er fortsatt kun for spesielt interesserte..

Ser at det koster penger for Diners brukere aa komme inn i loungene. Stemmer det eller?

Last edited:

Ser at det koster penger for Diners brukere aa komme inn i loungene. Stemmer det eller?

Gratis i CPH i alle fall, og det skal vel være det andre steder også. Gjester uten diners kan kjøpe seg tilgang.

Gratis for medlemmer. Som regel billigere å ta med gjest enn det er ned Prioritypass.

Alle de gange jeg har benyttet mig af Diners Lounges, så har det været gratis for kortholder, men der skal betales for gæster/familiemedlemmer.

De har lounger paa merkelige steder, det skal de ihvertfall ha...

Er sikkert ett helt greit kort for folk som ikke reiser nok til aa opptjene status, men helt bortkastet dersom man har status. Det er vel ingen som betaler for Diners kun for aa faa loungetilgang, til det er loungene for daarlige. Maa vaere andre perks som gjoer Diners verdt det. Det er ihvertfall det kortet som taes minst steder her paa kloden.

Til sammenligning, koster Amex Plat 400 daler her i USA, mitt koster 150 paa vaar firmaavtale, men sjappa plukker opp regningen. Jeg kan ta med to gjester inn i loungen gratis, bruker kortet av og til naar jeg reiser med AA og DL her i USA siden de ikke er i rette alliansen. Men kortet er jo selvsagt for folk basert her og jeg ville aldri kjoept Amex Plat for loungetilgang dersom ikke jobben hadde plukket opp regninga. Men det er mange andre perks som gjoer det kortet bra.

Sammenligningen med AmEx Plat er vel ok for de fleste land unntatt Norge, som i mine øyne er et U-land på premium kredittkort. AmEx her er ikke særlig bra, og blir skikkelig stemoderlig behandlet av DNB Nor.

Last edited:

Amerikansk utstedt AmEx Plat slår det aller meste, og er også det kortet jeg innbiller meg gir mest value for money - selvom årsavgiften er relativt høy er fordelene ved forsikringer, lounge access og flyreiser tilsvarende høye.

Dog skal det sies Tommy at Diners-kort nå fungerer på Discover-nettverket i USA - og således aksepteres nokså mange steder - de fleste som tar AmEx tar vel også Discover (og dermed også Diners).

Sammenligningen med AmEx Plat er vel ok for de fleste land unntatt Norge, som i mine øyne er et U-land på premium kredittkort. AmEx her er ikke særlig bra, og blir skikkelig stemoderlig behandlet av DNB Nor.

Du kan skrive Danmark på listen over U-lande også ;)

Til sammenligning, koster Amex Plat 400 daler her i USA, mitt koster 150 paa vaar firmaavtale, men sjappa plukker opp regningen. Jeg kan ta med to gjester inn i loungen gratis, bruker kortet av og til naar jeg reiser med AA og DL her i USA siden de ikke er i rette alliansen. Men kortet er jo selvsagt for folk basert her og jeg ville aldri kjoept Amex Plat for loungetilgang dersom ikke jobben hadde plukket opp regninga. Men det er mange andre perks som gjoer det kortet bra.

For å få Amex Platinum må man vel også hoppe over noen inntektshindre som ikke passer for alle? Diners får vel alle som har noe inntekt?

Forøvrig er min erfaring at man som oftest kommer gratis inn i Diners loungene, men jeg kan huske å måtte betale en gang (for meg selv - ikke gjest). Loungene er imidlertid ikke så mye å skryte av, men kan jo være et greit tilbud for oss som reiser på 25%-billetter hos SAS og aldri kommer over sølvstatus...;)

For AmEx Gold i Norge må man ha en inntekt over 1 mill i året. Hva som kreves for Platinum eller Black vet jeg ikke, men hadde vært interessant å vite!

Hvilke lounger er det AmEx gir tilgang til da?

Priority Pass er vel aldri gratis å bruke? Koster ikke hvert besøk ca 250 kr da?

Skulle vel ikke forundre meg om man snart må betale en avgift for å komme inn i Diners Loungen også.

BF:cool2

For AmEx Gold i Norge må man ha en inntekt over 1 mill i året. Hva som kreves for Platinum eller Black vet jeg ikke, men hadde vært interessant å vite!

Hvilke lounger er det AmEx gir tilgang til da?

Priority Pass er vel aldri gratis å bruke? Koster ikke hvert besøk ca 250 kr da?

Skulle vel ikke forundre meg om man snart må betale en avgift for å komme inn i Diners Loungen også.

Burde kanskje startet en tråd om alt her som ikke dreier seg om Diners Lounger, men svarer på spørsmål som er stilt her. For å ta det som er on-topic først. Loungene til Diners glimter til innimellom. I Dubai har en tilgang til en "ekte" First lounge hva gjelder mat og drikke. På LGW har de også tilgang til lounger som ser veldig bra ut, har ikke prøvd dem personlig.

Amex Platinum har forskjellige regler avhengig av hvilket land de er utstedt. Jeg har ett internasjonalt dollar kort, som utstedes av AMEX UK. I tillegg til at en får tilgang til AA sine lounger følger det med Prioritypass som gir gratis adgang for deg selv, 24 dollar pr gjest. (Prioritypass har ulike nivåer). Prisen er vel 550 dollar om jeg ikke husker feil. Andre fordelere er reiseforsikring som inkluderer leiebil, hyggelige priser på luksushoteller (men fortsatt dyrt), Goldcard i SPG, som i praksis gir det sen utsjekk, og hindrer at du får de verste rommene på hotellet. Når det gjelder inntektskrav så er det bare vås at Amex er veldig strenge, tror Platinum krevde ca 400 k nok pr år. Platinum og Centurion (Black) utstedes ikke i Norge. Mener Fokus Bank tilbyr internasjonalt Centurion til "Private Banking kunder". Tror du da må ha iallfall 5 mill i "lekepenger", mulig beløpet har økt. Sort titan koster 2500 dollar / Euro pr år. En annen måte å få Centurion på er å bruke ca 1 mill NOK på kortet pr år. Om du hadde hatt en slik "omsetning" på kortet ditt i Norge på et dollarkort, ville du betalt 30 000 kr i valutapåslag (påslaget er 3% istedet for 1,75% som f.eks diners opererer med.

Kreditten på Platinumkortet er latterlig dårlig, så det er stort sett bare fargen som er "premium". Brukersteder er sikkert bra i USA, men rimelig elendig i Europa.

Når det gjleder å betale for Diners for å få loungetilgang tror jeg offentlig ansatte fortsatt slipper unna med 75 kr/år. Synes ikke det er noen ille pris. Synes det er synd at Diners ikke tilbyr noe Premiumcard, noe de iallfall tidligere gjorde i Finland.

Last edited:

Det svinger meget afhængig af aftalen man har. Selv har jeg Priority Pass via mit Mastercard Platinum og her giver jeg omkring 15EUR pr. besøg og ingen årsafgift.

Der er andre creditcards, der har både dårligere og bedre aftaler og hvis man bestiller kortet direkte hos Priority Pass, så er det betydeligt dyrere.

Er sikkert ett helt greit kort for folk som ikke reiser nok til aa opptjene status, men helt bortkastet dersom man har status. .

Ikke helt enig i at det er bortkastet, men det er selvsagt avhengig av ens preferanser. Noe av det jeg setter pris på etter å ha fått meg noe å spise, er å kunne slappe av med et glass vin (vel som regel blir det langt mer enn ett) og surfe. Ta eksempelvis BKK som jeg er en del innom, så serverer ikke TG vin i sine vanlige lounger. Av den grunn (og fordi maten er bedre) går jeg alltid til SKL når jeg er innom BKK. Problemet er imidlertid at SKL stenger alt i 21-tiden mens mange av flyvningene til Europa går rundt midnatt. Da er det godt å ha tilgang til Louis Tavern (Diners) loungene for de serverer vin. Ikke den beste vinen kanskje, men like fullt bedre enn ingenting hos TG.

Diners loungene vil aldri bli mitt førstevalg (de fleste er langt unna min favoritt-lounge i FCT FRA), men med den nye utvidelsen så representerer de en interessant utvidelse og supplement av det lounge tilbudet jeg allerede har via *A og i de sjeldne tilfellene jeg ikke flyr med *A.

Back