Utsikt i løpet av dagen...
Siden det er en stund siden jeg har lagt ut noe her nå får en grave litt og se hva som finnes...
Uansett hvordan det er på bakken får en ihvertfall som regel sett sole i løpet av en arbeidsdag men noen ganger kan det være vanskelig å blokkere litt for det skarpe lyset...
Det var langt ute i sjøen på tur til Tenerife at solen ble noe irriterende men når jeg for første gang kunne se Madeira var det bare å bli kvitt solskjermingen. Flyplassen kan såvidt skimtes i bukten nærmest.
Selv om en er langt ute i sjøen er der annen trafikk 1000ft høyere. Thomas Cook B767 tror jeg det var.
Husker ikke, men A320 er det nå, også 1000ft høyere.
easyJet kan også fly 1000ft høyere men de finner en som regel ikke uti sjøen (eller oceanic som det kalles på fint) siden de har spart på utstyret og utelatt HF radio i flyene. Eneste unntaket er flyene de overtok fra GB Airways.
I disse dager begynner det å bli mer liv på radaren også...
Denne gang traff en på denne lille gruppen skyer på den spanske siden av Pyreneene.
Når en er på "double London" som vi kaller det passeres denne byen 4 ganger i løpet av en dag.
Som vanlig har en også tilbragt noe tid i holding over Bovingdon VOR...lengste den siste tiden var 35min og denne hastigheten fra FL310 rett syd for Manchester.
Heldigvis er FL80 akkurat over skyene så en slipper å hoppe rundt i dem.
Når en omsider kommer seg videre passeres av og til London City Airport.
Og løftes blikket ser en mot Docklands og byen.
Nå har det kommet riktig så mange fine bilder fra Blackhawk og Vede fra Heathrow, men fra utsiden av gjerdet...synes nå Egypt Air sin B777 ser fin ut i disse fargene.
En dag var denne der...Skip kalte de seg og har sikkert mye fint utstyr ombord.
En annen amerikaner som rå-takset og brukte masse thrust for å komme igang igjen...passasjerene måtte nok holde seg fast i svingene!
Samme rullebane (27L) denne gang med et skandinavisk selskap i front.
Denne går visstnok til Halifax og har vært å se i hele sommer.
Så var det i sitte i køen til 27R...
Og omsider var det kun Air India igjen foran oss.
Harald Oanes var neppe ombord denne gang, men samme typen fly er det nå og den brukte sannelig ikke lange rullebanen.
Det var nå det jeg fant denne gang...håper de er sånn noenlunde!
T
Siden det er en stund siden jeg har lagt ut noe her nå får en grave litt og se hva som finnes...
Uansett hvordan det er på bakken får en ihvertfall som regel sett sole i løpet av en arbeidsdag men noen ganger kan det være vanskelig å blokkere litt for det skarpe lyset...

Det var langt ute i sjøen på tur til Tenerife at solen ble noe irriterende men når jeg for første gang kunne se Madeira var det bare å bli kvitt solskjermingen. Flyplassen kan såvidt skimtes i bukten nærmest.

Selv om en er langt ute i sjøen er der annen trafikk 1000ft høyere. Thomas Cook B767 tror jeg det var.

Husker ikke, men A320 er det nå, også 1000ft høyere.

easyJet kan også fly 1000ft høyere men de finner en som regel ikke uti sjøen (eller oceanic som det kalles på fint) siden de har spart på utstyret og utelatt HF radio i flyene. Eneste unntaket er flyene de overtok fra GB Airways.

I disse dager begynner det å bli mer liv på radaren også...

Denne gang traff en på denne lille gruppen skyer på den spanske siden av Pyreneene.

Når en er på "double London" som vi kaller det passeres denne byen 4 ganger i løpet av en dag.

Som vanlig har en også tilbragt noe tid i holding over Bovingdon VOR...lengste den siste tiden var 35min og denne hastigheten fra FL310 rett syd for Manchester.

Heldigvis er FL80 akkurat over skyene så en slipper å hoppe rundt i dem.

Når en omsider kommer seg videre passeres av og til London City Airport.

Og løftes blikket ser en mot Docklands og byen.

Nå har det kommet riktig så mange fine bilder fra Blackhawk og Vede fra Heathrow, men fra utsiden av gjerdet...synes nå Egypt Air sin B777 ser fin ut i disse fargene.

En dag var denne der...Skip kalte de seg og har sikkert mye fint utstyr ombord.

En annen amerikaner som rå-takset og brukte masse thrust for å komme igang igjen...passasjerene måtte nok holde seg fast i svingene!

Samme rullebane (27L) denne gang med et skandinavisk selskap i front.

Denne går visstnok til Halifax og har vært å se i hele sommer.

Så var det i sitte i køen til 27R...

Og omsider var det kun Air India igjen foran oss.

Harald Oanes var neppe ombord denne gang, men samme typen fly er det nå og den brukte sannelig ikke lange rullebanen.

Det var nå det jeg fant denne gang...håper de er sånn noenlunde!
T
Last edited: