• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utfasing av B767

Discus

Galley Slave
Medlem
Så er 767ens dager hos BA i planlagt longhaultrafikk talte. 31. juli gikk siste tur BWI-LHR med G-BNWY. Kun shorthaul-flyginger planlagt hos BA fremover (til 2018)

Det ryktes at en av longhaul-767ene skal til OpenSkies.

TUI-gruppen har pensjonert den siste aktive 767, PH-OYJ som har tilbrakt samtlige av sine nær 25 år "in house" om man hensyntar diverse oppkjøp og fusjoner gjennom tidene.

Men noen går andre veien ...

Air Canada will be returning two Boeing B767-300ERs for passenger service in 2025, to cover for the delayed delivery of new aircraft. The two aircraft, C-FOCA and C-GLCA, have been ferried back to Hamilton from desert storage, where they had been mothballed since March and June 2020 respectively.
Spotter Magazine.

AC har 6 767-er til men alle er fraktere.

...og vi har fortsatt to turer med 767 booket i februar. De gamle er fortsatt eldst - eller noe i den duren:-)

Er det noen som fremdeles flyr 767-200? Jeg satt og så på flighter fra Busan i Korea til Tokyo i går og oppdaget at ANA fremdeles flyr med 767-300 og då kom jeg til å tenke på om noen fremdeles flyr -200 varianten. Og hvem flyr 767 i det hele tatt? Iceland Air, ANA, Air Niugini og selvfølgelig Air Astana har 3 inkludert den siste fra 2014. Den har tidligere gått fast på Astana-Seoul men der går det nå 321Neo. Azerbaijan Airlines har visst 2. Latam har 9 Er det noen flere? Lurer på om det ikke blir 737-900 Busan til Seoul og 767 videre til Tokyo gitt.

Er det noen som fremdeles flyr 767-200? Jeg satt og så på flighter fra Busan i Korea til Tokyo i går og oppdaget at ANA fremdeles flyr med 767-300 og då kom jeg til å tenke på om noen fremdeles flyr -200 varianten. Og hvem flyr 767 i det hele tatt? Iceland Air, ANA, Air Niugini og selvfølgelig Air Astana har 3 inkludert den siste fra 2014. Den har tidligere gått fast på Astana-Seoul men der går det nå 321Neo. Azerbaijan Airlines har visst 2. Latam har 9 Er det noen flere? Lurer på om det ikke blir 737-900 Busan til Seoul og 767 videre til Tokyo gitt.

Air Zimbabwe ligner at det er en af de sidste operatører der gør sig i 200 varianten i rutetrafik. Alle resterende ser ud til at være charter. AHOC. Leasing eller privat/goverment flyvninger, og fly.

Til 300 varianten glemte du at nævne LATAM, som har 28 stk af 300 versionen.
(EDIT: 9 af LATAM flyene er PAX. Resten er Cargo).

Last edited:
Back