Utfasing av B747

Så hva blir resultatet?

cd197a899a247fa94643f95cddcb819c.jpg
 
Stilig opplegg, og ikke minst svært solid gjennomføring. Morsomt at noen tar seg bryet med slike stunt, hadde vel aldri skjedd om ikke FR24 eller ymse andre radar-apper hadde vært allmenne.
 
Neste ut av BA sin flåte er G-CIVG. Flydd til CWL 17. november og skal videre til DGX.

Første high-J 747 hos BA som er tatt ut av flåten, og fikk oppgradert (ny IFE) kabin så seint som i juli 2016. BA har da 33 747 igjen, men ingen flere skal ut i år.
 
Virgin's G-VBIG går til St.Athan i morgen, fra Gatwick hvor den har vært parkert siden 9/11. Dermed har de 7 igjen.

16.jpg

(Bilde fra Atlanta 26. august 2019)
 
Siste reis for KLM PH-BFG
 

Attachments

  • 77279630_2428882064043742_3216942595036938240_o.jpg
    77279630_2428882064043742_3216942595036938240_o.jpg
    88 KB · Views: 1,586
Ser ut som G-CIVB hadde sin siste flyvning mandag, denne skulle vel etter planen vært utfaset i november. Fløy med denne maskinen i slutten av oktober, og dette var en sliten maskin interiørmessig.
 
Qantas har nå pensjonert sin første 747-400ER. VH-OEF var første 400ER levert til Qantas, 31. oktober 2002, og ble også først ut igjen. Siste tur ble QF99 SYD-LAX 9. februar 2020, og med det er det nå kun 5 747 igjen hos Qantas.

(Det er et par innleide Atlas fraktere også)
 
Hvis en flyr Thai 747 BKK-Phuket eller andre innenriksdestinasjoner kan en oppgradere til Biz for ca. NOK 600, og velge sete i First hvis ledig.
HS-TGB og ny kabin var en ren nytelse framme i Jumboen, mens -TGX på returen var litt mere slitt og mindre elegant, men masse plass.
Gøy og billig (hvis i strøket) måte å få en fet 747-opplevelse på nå på tampen.
 

Attachments

  • IMG_9846-1.jpg
    IMG_9846-1.jpg
    109.5 KB · Views: 405
  • IMG_9864-1.jpg
    IMG_9864-1.jpg
    128.8 KB · Views: 404
  • IMG_9854.jpg
    IMG_9854.jpg
    80 KB · Views: 401
  • IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    66.4 KB · Views: 402
Last edited:
Hvis en flyr Thai 747 BKK-Phuket eller andre innenriksdestinasjoner kan en oppgradere til Biz for ca. NOK 600, og velge sete i First hvis ledig.
HS-TGB og nye kabinen var en ren nytelse framme i Jumboen, -TGX litt mere slitt og mindre elegant, men masse plass.
Gøy og billig (hvis i strøket) måte å få en fet 747-opplevelse nå på tampen.

Det er KUN på BKK-HKT 747 operere, og med 3 fly om dagen, det er TG202-TG204-TG216 de primært operere på :-), jeg har selv fløjet turen et par gange og ALTID på UPPER deck <3
 
Har også gjort den øvelsen mellom BKK og HKT noen ganger. Satser på reprise i mars[emoji3]
 
Back
Top