• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utfasing av B747

Re: Utfasing av 747

Jeg må finne meg en ny flytype å like ser jeg. Grompf
 
Re: Utfasing av 747

I følge en tråd på a.net skal PIA nå ha operert sin siste flyvning med 747. Det er riktignok ikke snakk om -400, som de ikke hadde, men noen hauggamle -300 modeller
 
Re: Utfasing av 747

I følge en tråd på a.net skal PIA nå ha operert sin siste flyvning med 747. Det er riktignok ikke snakk om -400, som de ikke hadde, men noen hauggamle -300 modeller

Det stemmer sikkert, deres B747-300 skal iallefall etter planen byttes ut med tre leasede B777-200 fra AerCap, disse er i dag hos Vietnam Airlines.
 
Re: Utfasing av 747

Noen ganger går flyene fra ørkenen også. Ser ut som Singapore Cargo har hentet tilbake en frakter fra ørkenen og satt den i tjeneste

Boeing 747-412F(SCD) 32897 1322 9V-SFL Singapore Airlines ferried 03sep15 VCV-SIN prior return to svc ex N5022E
 
Re: Utfasing av 747

Lufthansa sendte nok en 747 til skraping denne uken og er nå nede i 15 747-400. To til er planlagt og følge etter senere denne måned, slik at de da vil sitte igjen med de 13 maskinene som er rekonfigurert til ny business class og premium economy, men uten first. Da er også alle de eldste maskinene levert 1989-1992 ute av flåten, og de eksisterende er levert mellom 1996 og 2002 og har noen år til i seg

Boeing 747 -430 25046 847 D-ABVK Lufthansa ferried 14sep15 FRA-TUL for part-out & scrap

Denne skal ha hatt 14978 cycles og 124772 timer da den forlot flåten
 
Last edited:
Re: Utfasing av 747

Var på både Victorville og Mojave den 15.sept...der holder mange, rigtigt mange B747 begge steder....De kommer aldrig ud at flyve igen
Hilsen Ole
 
Re: Utfasing av 747

Ser ut som Delta akkurat fikk satt spikeren i kisten til B747-400 flåten. De kjøper 11 B777-200ER fra Singapore Airlines/Scoot. Med 12 B744 i flåten er vel dette flyene som erstatter disse.

http://aviationplanning.com/monday-flash-2/
Delta has signed on to bring in eleven 777-200ERs, formerly operated by Singapore/Scoot. This adds to the 18 current 777-200ER/LRs in the Delta fleet. A largely unnoticed but significant fleet addition. - See more at: http://aviationplanning.com/monday-flash-2/#sthash.DjEuX1ue.I62PcwE1.dpuf
 
Re: Utfasing av 747

To mindre 747 i trafikk. Virgin har sendt til til huggeren, og Air France en til lagring

Boeing 747 -41R 32745 1287 G-VWOW Virgin Atlantic ferried 29oct15 LGW-SAT for part-out & scrap
Boeing 747 -428 32868 1325 F-GITH Air France ferried 28oct15 CDG-LDE for storage
 
Re: Utfasing av 747

Enda to mindre 747-400

British Airways Boeing 747-436 G-BNLW was withdrawn from service 05.11.2015
British Airways Boeing 747-436 G-BNLX was withdrawn from service 06.11.2015
Delta Air Lines N663US ferried 05nov15 GRK-MZJ for part-out & scrap
United Airlines N171UA ferried 05nov15 IAD-TUP for part-out & scrap
 
Last edited by a moderator:
Back
Top