Utfasing av B747

Da Cargologicair måtte pakke sammen, var det for første gang ikke noen 747 på britisk register. Nå har imidlertid nyskapningen Air One Aviation tatt over en over 30 år gammel 747-400F som opprinnelig hørte til hos Air Canada.
Det er også den første P&W-motoriserte 747 på britisk register siden BA’s -100’er.

https://simpleflying.com/british-boeing-747-registration/

Og NASA melder at deres 747-SP N747NA (SOFIA) nå er på sine siste oppdrag i Stillehavet og vil bli pensjonert 30. september.

Og nestsiste maskin er ute av malerhangar og er blitt 'reklameplakat'. Vi får håpe sistekjerra får en bedre skjebne ...

Og nestsiste maskin er ute av malerhangar og er blitt 'reklameplakat'. Vi får håpe sistekjerra får en bedre skjebne ...

Denne (N862GT) er nå på vei til Miami etter overlevering. Pussing nok med N630UP som callsign. Dette er en maskin som allerede er levert .. er nok en tyrkleiff eller hikke i FR.

Rydder opp i gamle bilder og fant dette: Gammel 747 som er faset ut og derfor hører hjemme på denne tråden.
Det var vel også en av mine siste flyturer på den typen, Oktober 2007.
Man ser det er Q motorer, en av de med mye spark.
Vi måtte ha klistrelapper om hvilken modell motor som hang på vingene for vi fløy ofte med forskjellige modeller og da kunne det bli straff i vekt og ytelse. (Performance penalties)

Attachments

• 6B8D7AB1-91A0-49ED-9C4F-6A0E0ECAA17E.jpeg
    6B8D7AB1-91A0-49ED-9C4F-6A0E0ECAA17E.jpeg
    390.7 KB · Views: 236
Rydder opp i gamle bilder og fant dette: Gammel 747 som er faset ut og derfor hører hjemme på denne tråden.
Det var vel også en av mine siste flyturer på den typen, Oktober 2007.
Man ser det er Q motorer, en av de med mye spark.
Vi måtte ha klistrelapper om hvilken modell motor som hang på vingene for vi fløy ofte med forskjellige modeller og da kunne det bli straff i vekt og ytelse. (Performance penalties)

Du har ikke tilfeldigvis ID på kjerra?

Så i loggboka men der har jeg vært lat og logget bare en gang i året på den tiden: 289.4 timer på 747 i 2007.
Vi hadde bare 3 jumboer da, en av dem krasjet i Columbia like før.
Skal lete etter de små rød loggbøkene som har detaljer, men mistenker at de ble borte i flyttelasset..:angry:

Det finnes vel på bildet..Har du stor skjerm?
(Jeg er på IPad, liten skjerm)
Kan vel også lete i loggboka men da må jeg reise meg fra godstolen..:cry:

Både selcal- og registreringsplakett er utenfor bildekanten eller skjult (muligens bak speedbrake), så kan ikke se noe ..

Last edited:
Back