Ute i siste liten - servicenivået før og nå

Re: Ute i siste liten - servicenivået før og nå

Fett nok, men ville dette vært mulig i dag?:

Neppe .. avstanden er større og du skal gjennom security. På FBU var det jo bare security på utvalgte flighter.

I tillegg var det enkere å akseptere sisteminutt-pax i gatene på FBU ettersom redcap og gate på de fleste gatene hadde øyekontakt og kunne akseptere folk helt til man stengte flydøra.

Med det store fokuset som det er på punktlighet i alle selskaper, blir det mindre og mindre fleksibilitet i alle ledd. De eneste stedene man kanskje i dag kan oppleve å få være med selv om man ankommer flyplassen noen få minutter før avgang, er på kortbaneplassene. Men også der begynner det å bli vanskelig....selv om noen fortsatt ikke reiser til flyplassen før de hører WF er på innflyging :)

Tiden da man fikk være med selv om den ene motoren var startet, er (heldigvis) forbi :)

Fokuset var ikke mindre på punktlighet før - tvert imot. Selv den minste forsinkelse måtte forklares på den tiden også.

Med det store fokuset som det er på punktlighet i alle selskaper, blir det mindre og mindre fleksibilitet i alle ledd. De eneste stedene man kanskje i dag kan oppleve å få være med selv om man ankommer flyplassen noen få minutter før avgang, er på kortbaneplassene. Men også der begynner det å bli vanskelig....selv om noen fortsatt ikke reiser til flyplassen før de hører WF er på innflyging :)

Tiden da man fikk være med selv om den ene motoren var startet, er (heldigvis) forbi :)

På Flesland kan man fortsatt rekke flyet om en reiser fra Sandsli 20 min før avgang;)

På Flesland kan man fortsatt rekke flyet om en reiser fra Sandsli 20 min før avgang;)

Noko som er heilt unødvendig, då du skaper unødvendig stress for dei tilsette, irritasjon for dei 100 andre passasjerane som har møtt i tide, og ikkje minst sender dårleg signal til dei andre om at "dette er ok å gjere".....

Noko som er heilt unødvendig, då du skaper unødvendig stress for dei tilsette, irritasjon for dei 100 andre passasjerane som har møtt i tide, og ikkje minst sender dårleg signal til dei andre om at "dette er ok å gjere".....

Det er vel de ansattes ansvar å passe på at disse grensene ikke overskrides? Passasjerene har ikke ansvar å sikre de ansattes arbeidsmiljø eller sende "riktige" signaler til omverdenen.

Det er vel de ansattes ansvar å passe på at disse grensene ikke overskrides? Passasjerene har ikke ansvar å sikre de ansattes arbeidsmiljø eller sende "riktige" signaler til omverdenen.

Synes det var en passende påminnelse om at det IKKE går bra om ALLE møter 20 minutter før. :)

NEi, passasjerane har ansvaret for å møte I TIDE!:old Så gjer dei tilsette det dei kan for å få med passajerane, slik at dei ikkje får ein handfull kjeft med deg fordi du ikkje kjem med flyet ditt...

All den tid det ikke er nødvendig å sjekke inn på innland, så er vel i tide like før gaten stenger det? Ingen ansatte som blir plaget av at noen kommer seint, så lenge de ikke har sjekket inn bagasje.

Så lenge ein er i gaten innanfor FRISTEN, så er alt greitt:
Seneste oppmøte ved gate , innland og Europa
Fleksible billetter: Senest 15 min før flyavgang
Economy og Happy-billetter: Senest 20 min før flyavgang
Dette er henta frå SAS' sine sider. Dermed har vedkomande 5 minutt på å reise frå Sandsli, gjennom Security og til gaten, dersom han har ein fleksibel bilett. Har vedkomande ein happy-bilett har han allereie misst rettane sine, då han er for seint ute.

NEi, passasjerane har ansvaret for å møte I TIDE!:old Så gjer dei tilsette det dei kan for å få med passajerane, slik at dei ikkje får ein handfull kjeft med deg fordi du ikkje kjem med flyet ditt...

Nettopp, men men de ansatte må avgjøre OM passasjeren har møtt i tide. Om man får kjeft eller ikke er irrelevant.

Og dersom du kjem til gaten på eit tidspunkt som den tilsette meiner er for seint, så kjem du til å godta dette?

Og dersom du kjem til gaten på eit tidspunkt som den tilsette meiner er for seint, så kjem du til å godta dette?

Selvsagt, det skulle bare mangle. De fleste vil jo det, selv om det finnes enkelte uforskammede idioter der ute.

Men om noen skulle ønske (ha mulighet til) å yte litt ekstra service, så skal ikke passasjeren ha dårlig samvittighet for det. Her må den ansatte ta ansvar for seg selv, kolleger og andre samarbeidspartnere.

Jeg har det samme fra mitt bosted, Melkeplassen. Jeg vet at jeg må være på vei herfra 60 min før avgang (med baggasje) eller 45 min (uten baggasje) for å ha barbert bort all venting. Dette krever at jeg ikke roter meg borti trafikk-problemer og at det ikke er vanskelig med parkering på Flesland.

Jeg har ingen problem med at det skjer en og annen gang at jeg må ut med ny billett eller at jeg må vente på neste fly, men så langt er det vel ca 1 av 20 ganger og helt i tråd med SAS sine regler.

-A :)

Back