Bare rundt 5000 kvm utvidelse? Sikker på at det ikke er en kommafeil her?
Det ligger forlengelse sydover til 3000 meter totallengde i masterplanen, men usikkert når den kommer.
Finnes det er oversiktsbilde eller plantegning?
Man har kanskje kommet litt kortere formelt sett i prosessen i Tromsø?
Espen
Godkjente Avinorstyret skissen av baggasjebåndet? 50 cm fra veggen/spesialbaggasjebåndet? Huffameg :crowded![]()
Jeg tror de godkjente det samtidig som de tydeligvis har bestemt at kun eiere av BMW'er får lov til å parkere utenfor terminalbilde, ref. skisse nr. 1 :colgate:
Godkjente Avinorstyret skissen av baggasjebåndet? 50 cm fra veggen/spesialbaggasjebåndet? Huffameg :crowded
TOS får en kjempeutfordring i anleggsperioden når utland forsvinner. Jeg mener å ha sett skisser tidligere som viser gater på nordsiden også (som går øst-vest) i et potensielt senere byggetrinn, men lurer også på hvorfor man ikke spiser av nordsiden først. Mulig det ikke er plass nok?
Forprosjektet skal legges frem innen utgangen av 2018, så det er vel først da vi får vite detaljene. At terminalen er ferdig i 2021 er jo optimistisk om ikke annet :up:
Jeg må si at jeg undres litt. Den terminalen kommer jo til å bli et lappverk uansett, så hvorfor utvider man ikke nordover? Det er plass der. Hvorfor rive den gamle terminalen, som tross alt fungerer selv om den er gammeldags, når man kan bygge i en annen retning? Ser man på utviklinga i Tromsø, så kommer vel den nye terminalen til å være for liten så snart den står ferdig, kanskje det kan være greit med en backup. Og hvordan har man tenkt å løse trafikkavvikling mens ny terminal bygges? Er ikke det et argument for å bygge nordover i seg selv?
Jeg tviler ikke på at det finnes noen gode grunner, som jeg ikke kjenner til, men i utgangspunktet fremstår det som rart.
Godkjente Avinorstyret skissen av baggasjebåndet? 50 cm fra veggen/spesialbaggasjebåndet? Huffameg :crowded
TOS får en kjempeutfordring i anleggsperioden når utland forsvinner. Jeg mener å ha sett skisser tidligere som viser gater på nordsiden også (som går øst-vest) i et potensielt senere byggetrinn, men lurer også på hvorfor man ikke spiser av nordsiden først. Mulig det ikke er plass nok?
Forprosjektet skal legges frem innen utgangen av 2018, så det er vel først da vi får vite detaljene. At terminalen er ferdig i 2021 er jo optimistisk om ikke annet :up:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.