Mildt sagt flaut! Mon tro om de i det hele tatt har noen til å lese korrektur? Det er ikke første gangen. I vår og sommer hang det et skilt ved rulletrappen ned til ankomst utland:
"Vi utvider og øker kapasiteten. En større og forbedret flyplass står ferdig i 2017. Vi beklager ulempene dette medfører for deg."
Like pinlig på engelsk sto det:
"We expand and increase our capacity. A larger and improved airport is completed in 2017. We apologize for any inconvenience."
Den er heldigvis borte nå!
Ser nå på osl.no at det er ny vinkel på det ene webkameraet kalt pir syd men som ikke viser pir syd.
De flyene som pleide å overnatte på 170-området (mener ofte å ha sett Austrian og Brussels der), er de fortsatt der eller er de parkert andre steder over natten?
Sikkert en bedre løsning enn den de har valgt på OSL, men sikkert litt dyrere eller noe. Norge har aldri valgt de beste løsningene når det gjelder infrastruktur, men stort sett bygget for lite og dårlig slik at vi må bygge ut etter to-tre år, noe som selvsagt er mye dyrere enn å bygge litt større i utgangspunktet.
Håper noen smarte hoder i OSL/Avinor ser den veksten de har, og bygger ut hele den nye piren med en gang, slik at vi reisende kanskje slipper å reise over en byggeplass i fem-seks år, etter 2017-2018.
Jeg vedder ganske mye at OSL har verdens høyeste kost pr netto gate i sin utbygging.
Jeg vedder ganske mye at OSL har verdens høyeste kost pr netto gate i sin utbygging.
Dyrere? På OSL er allerede kulverten bygget når flyplassen var ny, men den bruker de ikke. Denne kunne vært brukt ved en parallell terminal.
OSL har kunngjort en rekke entrepriser som kalles Pir Nord. Siden det kalles Nord, går jeg ut fra at dette ikke har noe med selve T2 prosjektet å gjøre. Er dette en tvilling til Pir Syd, men beliggende i området som idag er fjernparkering i nærheten av Park Inn hotellet ? Eller er det en forlengelse fra gate 53 og videre utover den retningen ?
OSL har kunngjort en rekke entrepriser som kalles Pir Nord. Siden det kalles Nord, går jeg ut fra at dette ikke har noe med selve T2 prosjektet å gjøre. Er dette en tvilling til Pir Syd, men beliggende i området som idag er fjernparkering i nærheten av Park Inn hotellet ? Eller er det en forlengelse fra gate 53 og videre utover den retningen ?
OSL har kunngjort en rekke entrepriser som kalles Pir Nord. Siden det kalles Nord, går jeg ut fra at dette ikke har noe med selve T2 prosjektet å gjøre.
Det blir ikke noe T2 på OSL i denne omgang. Det er det gamle navnet på prosjektet, og er ikke lenger i bruk. Klokt, siden det fortsatt bare skal være én terminal.
Pir Nord er navnet på den nye, 'store' piren som strekker seg nordover.
Klattvis utbygging. Man kan være uenig i at utbyggingen er praktisk i forhold til andre løsninger, men spesielt klattvis blir den ikke. Terminalen blir nærmest dobbelt så stor, så det blir svært mye mer plass per passasjer når utbyggingen er klar.
Hullet på innsiden av gangbroen til den "midlertidige" piren ble mye større enn jeg hadde forestilt meg, her er et bilde tatt 01.10.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.