Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Syns dette ser svært så planlagt og gjennomtenkt ut. Dette skal jo være en midlertidig pir, og her har man stilt opp med løsninger så kontroversielt håpløse at ingen kommer til å trykke på for å forpurre pirens status som nettopp midlertidig. Snarere tvert imot er dårlige løsninger det beste argumentet man kan ha for å rive noe sånt som dette.

Vi må seriøst ha en liker knapp på forumet her :p

Fra Aftenposten: "Det blir fem minutter å gå fra sikkerhetskontrollen. Dette skal nok gå helt fint, mener Gystad."

Før noen blir fristet til å tro noe en OSL-representant sier, så beregn litt mer enn fem minutter fra sikkerhetskontrollen.

Da er snart dag #1 med offisiell bruk av pir syd over, tok ett par bilder:

pier_inngang.jpg

Inngangen fra G17

pierbro.jpg

Selve gangbroen sett fra dagens mot pirsyd. Det lukter forøvrig noe helt forjævlig der inne, kjemikalier eller gud veit.

Tok også jobben med å måle tiden fra G53 til veggen ved 19H, med vanlig tempo tok det 13min46sek :lol:

Fra Aftenposten: "Det blir fem minutter å gå fra sikkerhetskontrollen. Dette skal nok gå helt fint, mener Gystad."

Før noen blir fristet til å tro noe en OSL-representant sier, så beregn litt mer enn fem minutter fra sikkerhetskontrollen.

Jeg landet på 13 i dag, og løp som en gal derfra. Det tok nesten 10 minutter til jeg satt meg ned i flyet på gate 19C.

Det lukter forøvrig noe helt forjævlig der inne, kjemikalier eller gud veit.

Det lukter vinylbelegg, med andre ord det belegget som ligger på gulvet. Det går noen uker med vasking før den lukter er borte.

Jeg landet på 13 i dag, og løp som en gal derfra. Det tok nesten 10 minutter til jeg satt meg ned i flyet på gate 19C.

Så vi snakker samme avstand sim loungee ved a26 til B11 i Frankfurt, og det er jo en smidig transfer.:rolleyes:

Kjekt at engelskspråklige slipper å ta Flybussen :drunk:

Ikkesant, og i tillegg er det ikke sikkert at man "trenger" den nye piren. En utlending som ser videon vil tro all domestic går fra den.

Det er jo mange i OSL som frekenterer dette forumet, så jeg håper de kan dytte borti en med redigeringskunnskaper, evt. fjerne den :)

Mildt sagt flaut! Mon tro om de i det hele tatt har noen til å lese korrektur? Det er ikke første gangen. I vår og sommer hang det et skilt ved rulletrappen ned til ankomst utland:
"Vi utvider og øker kapasiteten. En større og forbedret flyplass står ferdig i 2017. Vi beklager ulempene dette medfører for deg."
Like pinlig på engelsk sto det:
"We expand and increase our capacity. A larger and improved airport is completed in 2017. We apologize for any inconvenience."
Den er heldigvis borte nå!

Her er noen bilder av detaljer fra den nye piren. Beklager teknisk kvalitet, dette er knipset med et mobilkamera med skitten optikk.

Informasjonstavle om avstander
picture.php

Benker med stikkontakter
picture.php

Ny type "boardingsluser"
picture.php

picture.php

Ser nå i dagens Aftenposten (papir) at Nic Nilsen nå vel bekrefter at piren vil bli stående, men at bruksområde ikke er endelig avklart

Ja, fra å være en arkitektonisk flott flyplass til klatting og stygge bygg, er veien kort.:headbang

Back