Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Takk for oppdatering!
Ser kjedelig men helt ok ut. Litt snaut med sitteplasser kanskje?
Samma for meg. Bruker tiden i lounge.

Denne "midlertidige" piren på OSL er jo bedre enn hele terminalen på SVG. Det at dere er bekymret for ankommende og avgangs pax blandes og det er trangt viser bare at dere er bortskjemt. ;)

Gateskrankene så trange ut. Finnes liksom ikke et eneste sted å plassere et A4 ark å skrive på ser det ut til.
Ting er dessverre ikke papirløst hos oss ennå.

Last edited:

Synes det ser meget bra ut jeg. Hvilken dato åpner terminalen? (svaret står vel på en av de 22 sidene, men fant det ikke ved en kjapp gjennomgang)

Noen flere bilder:

Huset i huset over togstasjonen
View attachment 32858

Byggegropa på gamle innland
ImageUploadedByTapatalk1345612619.834630.jpg

ImageUploadedByTapatalk1345612643.057974.jpg

Skjøten til den pir-sør. Utgangen nede, mens ankommende passasjerer tar turen opp på ankomstnivå
ImageUploadedByTapatalk1345612723.308326.jpg

Ellers har det plutselig blitt veldig god plass på den første halvdelen av innland sidene halvparten av gatene er borte

Synes det ser meget bra ut jeg. Hvilken dato åpner terminalen? (svaret står vel på en av de 22 sidene, men fant det ikke ved en kjapp gjennomgang)

Den åpner 1 september 2012, altså neste lørdag.

Den nye piren burde hatt egen serie på Discovery Channel, makan til dårlig planløsning ift. flyhandling ser man ikke selv på CDG! :colgate:

piersyd1.jpg

La oss begynne her, preboarding-lounge med rekkverk som man fint kan klatre over, vips er kaoset ett faktum og barn og unger løper ombord uten og ha blitt boardet.

piersyd2.jpg

Denne kaller vi bare "skallebank" internt, se opp hvor du går og IKKE stress ved ankomst Gardermoen fom. 1 September.

piersyd3.jpg

"Limboboarding", her tar vi kun ombord dverger og barn.

piersyd4.jpg

Det ser rent og pent ut, det skal de ha ros for. Håper dog det kommer flere sitteplasser, de kan fint fylle opp hele veggen til venstre med stoler. Ser for meg en kaosdag til vinteren med 8 gater x 189 passasjerer, ka-booom!!

Nuvel, lykke til alle involverte - glad jeg fortsatt sitter trygt plassert i fjerde etasje, main terminal! ;)

Er nok viktigere med arkitektonisk utforming enn tilstrekkelig med stoler. Ellers er det nok billigere med få stoler, for de vil nok likevel snarlig bli fjernet igjen, og erstattet med diverse butikker.

Håper dog det kommer flere sitteplasser, de kan fint fylle opp hele veggen til venstre med stoler. Ser for meg en kaosdag til vinteren med 8 gater x 189 passasjerer, ka-booom!!

Stolene kommer, i form av barkrakker og restaurantstoler. Alt for mye ledig golvplass her..
Vil de ikke ha øl eller pizza kan de stå!

Hehe, likte den der dverg og Um boarding only, haha! Forstår ikke helt hvorfor OSL aldri klarer tenke litt mer gjennom ting de gjør, alltid for smått og for lite stort sett alt de gjør( i det her tilfellet mangel på sitteplasser). I tillegg når dem bygde den nye commuter terminalen, så klarte dem ikke fikse 28V DC i bakken, så man må ha omformere...

Forstår ikke helt hvorfor OSL aldri klarer tenke litt mer gjennom ting de gjør

Syns dette ser svært så planlagt og gjennomtenkt ut. Dette skal jo være en midlertidig pir, og her har man stilt opp med løsninger så kontroversielt håpløse at ingen kommer til å trykke på for å forpurre pirens status som nettopp midlertidig. Snarere tvert imot er dårlige løsninger det beste argumentet man kan ha for å rive noe sånt som dette.

Back