Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: OSL gjør seg klar til T2

Tok dette på torsdag, overraskende stort areal som forsvinner:

IMAG0137.jpg

Hvis vi snur litt på flisa og heller sier: Overraskende stor areal som blir T2

Hvis vi snur litt på flisa og heller sier: Overraskende stor areal som blir T2

Dette blir ikke T2, det er området mellom gangbrua til den midlertidige piren, og bilveien ut av terminalområdet.

Gate 17, 19, 21 og 23 om jeg husker riktig.

Edit: Misforsto kommentaren din.

Last edited:

Dette blir ikke T2, det er området mellom gangbrua til den midlertidige piren, og bilveien ut av terminalområdet.

Skal man bygge ut terminalen, må det jo ta plass. De fire tapte gatene blir erstattet på den "midlertidige" piren i sør som skal ha åtte.

Hvilket også er T2. T2 er ikke bare porten ut på midten, men like mye den nye delen vest for togstasjonen

Hvilket også er T2. T2 er ikke bare porten ut på midten, men like mye den nye delen vest for togstasjonen

Ja, det stemmer jo det. Alt som gjøres er vel T2, også utvidelse av eksisterende terminal. Men da er egentlig T2 et pussig navn på prosjektet.

Terminal kommer fra terminus på latin og betyr grense mellom to stadier. Altså en flyterminal er der en krysser grensen mellom å være landside og airside og første del i denne kryssingen er å sjekke inn. Når man kommer ut til pirene har man i realiteten allerede krysset grensen - så da skulle det vel egentlig utbyggingen hatt navnet Terminal 2 og Pir Nord.

All skilting bør være på latin. Grata ad Oslo Gardermoen Aeroportus!

Non fumigans in terminalis!

I tekniske dokumenter, heter den midlertidige piren PIR SYD.

Når man kommer ut til pirene har man i realiteten allerede krysset grensen - så da skulle det vel egentlig utbyggingen hatt navnet Terminal 2 og Pir Nord.

Som jeg skrev her for snart tre måneder siden, heter ikke prosjektet lenger T2, men "Utbygging mot 2017".

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=736183#post736183

Jeg sender en henvendelse til moderator om ikke tråden skal få nytt navn :up:

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

hva slags arbeid er det som gjør at hele terminalen rister? Merket det fredag morgen og føler det nå.

Forrige uke ble det pigget like ved bildet jeg lat ut over, og det kunne man så vidt merke inne i terminalen. Spunting merker man nok litt bedre ja.

Det pigges og spuntes....

Spuntes langs med veien ut fra terminalen, og hele betongplata foran 23-21-19 pigges opp.....

Og jeg ser at billettkontoret til SAS på innland er stengt grunnet støy. Kjenner vibreringen ganske godt, men jeg har egentlig ikke reagert på bråk.

Jeg ser at mange av avgangene fra OSL nå går fra gate 47 A-F. Hva slags gate har dette egentlig blitt? Er det den samme kjelleren som gate 58 B-F består av, eller er det et nybygg?

Back