Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Permanent skrekk, dette er vel for så vidt ikke noe nytt:

https://flysmart24.no/2018/04/02/skrekkens-terminal-kan-bli-permanent/

Får vel anta at man kan spandere rullende fortau også. Hvis det funger. Landet ytterst på A-piren i går, og ingen av de to rulletrappende virket...

En annen ting jeg synes er en liten brist (kanskje bevisst?) er manglende oppholdssted for de som venter på toget (NSB) - de siste gangene har det vært veldig folksomt og trangt i området foran trappen ned på perrongen. Alle sitteplasser langs kanten er tatt og folk står der og venter. På tider med halvtimes avganger blir det trangt, spesielt når det er kaldt ute.

Som jeg har sagt før, der er lite som er så permanent som en midlertidig flyplassterminal. Setter to snadderøl på at den blir.

Sånn rent praktisk, hvor vanskelig kan det være å få på plass 2 rullefelt bortover selve korridoren i allefall??

Det er jo ikke en kjeft som tror på at den blir revet og den fungerer jo i seg selv helt greit, om man ser bort fra treningsøkta..

#gatesofhell

Sånn rent praktisk, hvor vanskelig kan det være å få på plass 2 rullefelt bortover selve korridoren i allefall??

Det er jo ikke en kjeft som tror på at den blir revet og den fungerer jo i seg selv helt greit, om man ser bort fra treningsøkta..

#gatesofhell

Men er det egentlig behov for rullebånd?

Men er det egentlig behov for rullebånd?

Det er vel et definisjonsspørsmål, har jo hatt lengre trimturer enn det der på andre flyplasser, men vi er vel rimelig godt bortskjemte på OSL!

mener å ha lest et sted at broen til piren ikke er dimensjonert for rullefortau, da vekten blir for høy ellerno. men det er vel snakk om at den skal oppgraderes på ulike vis, kanskje det blir lagt parkett :wow:

I følge en artikkel i DN vokste kommersielle inntekter for OSL med 11% i fjor, vesentlig høyere enn passasjertallene, som viser at utvidelsen av kommersielle arealer i forbindelse med utbyggingen er en stor suksess

Da har La Baguette åpnet ved ankomst, så antar jeg de andre stedene som åpner i området «bak» stasjonen kommer på løpende bånd

Ser de nå har startet testingen av den nye dobbeltbro non-schengen/Schengen flexigaten E12/F12 ved at de har parkert to flykropp-moduler på henholdsvis en hjullaster og og gaffeltruck der.

Visstnok skal gaten ha «multiple apron ramp system», med det må noen andre forklare hva menes med

Ser de nå har startet testingen av den nye dobbeltbro non-schengen/Schengen flexigaten E12/F12 ved at de har parkert to flykropp-moduler på henholdsvis en hjullaster og og gaffeltruck der.

Visstnok skal gaten ha «multiple apron ramp system», med det må noen andre forklare hva menes med

Veldig bra! Er det flere gate's som kommer til å få det?
Kommer SAS til å bruke det på MIA og EWR rutene?
Er det noen som har bilde, så man kan se hvordan det ser ut.

Det kommer seg. Hvor mange av de stoerste flyene gaar ca. samtidig. En dobbelbro er jo en bra begynnelse, men minst to er jo bra om det skal gaa flere.

Det kommer seg. Hvor mange av de stoerste flyene gaar ca. samtidig. En dobbelbro er jo en bra begynnelse, men minst to er jo bra om det skal gaa flere.

Dette er den andre. Er alt en dobbeltbro ytterst på non-Schengen

Ellers har jeg fått forklart på Facebook at denne nye gaten i teorien skal ha muligheten til å ta 2 mindre fly (737 type) samtidig

Er det ingen som har bilde av den dobbeltbroen som er ytterst på non-Schengen?
Eller er det noen som er i tårnet på OSL som kan ta bilde?

Tusen takk!! :) :D
Jeg visste ikke at Finn kart og Google maps ble oppdatert så ofte.

Når ble den dobbeltbroen som er ytterst på non-Schengen bygget?

Det er vel ikke helt oppdatert. Jeg ser ivertfall 3 stk norwegian 737max maskiner der fjernparkert, så kartet er nok fra ifjor.

Back